NA Citizen crystal seven

Zojuist ontvangen, leuke crystal seven met Nederlandse dag aanduiding. Glaasje is echter behoorlijk bekrast, weet iemand zo 1-2-3 wat dit voor materiaal is? / polijstbaar of niet?

14 likes

Leuke vondst met die NL-dagaanduiding.
Gefeliciteerd.

Mijn beste,

Een mooie vangst!!
Ziet er appetijtelijk uit!!
Veel plezier ermee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gave Citizen!!Hou het glaasje even tegen je voorhoofd, als hij warm is dan is het kunstof is het koud dan mineraal…

Oh ik zie het nu Crystal Seven, die naam werd door Citizen gebruikt omdat ze waren overgegaan op mineraal toen maar kan natuurlijk wel eens vervangen zijn door kunstof…

1 like

Das een hele mooie aanwinst!
Glaasje is glas. Doet me denken aan de duikerglazen, heeft deze een lichte bolling aan de buitenzijde en een bolling intern? Misschien is het glas zelfs identiek aan de vintage duikglazen (kleine kans) en dan kan @WVE je misschien helpen?
Hoe dan ook, bij Citizen is het vrijwel onmogelijk een vervangend vintage glas te vinden ivm het ontbreken van een part nummer database.
Ik zou eens bij horlogeglas.nl informeren naar de mogelijkheden. Zij kunnen het meeste namaken

Sjongejonge… wat is de site traaaaaag vanavond …

2 likes

Pffff…verschrikkelijk die site!!

1 like

Dank voor de reacties! Is dus mineraal, had gehoopt dat e.e.a. weg te polijsten viel. Ik zal eens informeren hier en daar naar een vervangend glaasje.

1 like

Zo te zien van 1967 maar vind het vreemd hoe de 7 ver van het nummer staat, de eerstvolgende is 0 dus dat zou zijn 1970( klinkt voor mij logischer)

Maar graag gedaan en zou leuk zijn als deze te redden is naar een mooie vintage CTZ…zeker met die nederlandse datum…veel plezier ermee!! :slight_smile:

Leuke aanschaf. Als ik het goed heb, is ie van maart 1967. Bij vintage citizens is het 1e cijfers het jaartal en de volgende 2 de maand. Succes met het glaasje, hoop dat je wat vind.

1 like

Inderdaad kan nu eindelijk iets typen

1 like

Klopt!..Nog even nagekeken bij één van mij en die is van november 1967 en die heeft dan een nieuwere caseback, die van de TS heeft een oudere caseback, vond alleen de 7 raar staan, net alsof hij niet bij de reeks hoorde zoals wel bij mij…

1 like

Moest juist andersom :upside_down_face: zijn …die van mij is van 1966 en oudere caseback :grin:

1 like

Hahaha, ik zat al te kijken. Ik dacht dat er 811xxxxx stond maar het is 611xxxxx? Jouw casebacks heb ik vaker gezien omdat ik naar een 611xxxxx op zoek ben. Ik wil graag een Alarm date scoren die met 611 begint.

1 like

Ja zat even fout :grin::joy:…Maar oke een alarm date speciaal met je geboortejaar en je maand neen ik aan…dit is zo’n zelfde als in dit topic deze:


Deze is echt in een hele mooie staat het is alleen jammer dat hij alleen in zonlicht goed af te lezen is vanwege de hele donkere sunburst en ik denk de weerkaatsing van het mineraalglas, al over zitten denken om er een kunstof glaasje op te laten zetten en of dat wat uit zou maken.

1 like

Maar dat word echt zoeken specifiek met die datum zeg…pffff…zal ook opletten voor je! :slight_smile:

1 like

Leuke Citizen :+1:

1 like

Ja daar ben ik ook achter :joy: maar het heeft geen haast. Hoop er Ă©Ă©n met een zilveren (of witte?) wijzerplaat te vinden. Met mijn Seiko is het ook gelukt.

1 like

Resultaat

7 likes

WOW :+1: :smiley: …Een nieuw glaasje erin gezet zo te zien…Waar heb je dat laten doen?

1 like

Jep, was nog best een gedoe al met al, horlogeglas.nl

1 like