Gisteren binnengekregen en van een HF lid overgenomen de Citizen Atessa AT 8040.
Een titanium horloge wat erg licht en prettig draagt.
Het uurwerk is een Caliber H804 Eco Drive, 4 area Radio Controlled Quartz.
Nooit meer batterijen verwisselen, en altijd de exacte tijd dankzij de radio controlled functie.
Ik had mij van te voren afgevraagd of ik ooit wel zo’n horloge wilde hebben, want een horloge dat via een contact van buitenaf exact de tijd doorgeeft? Is dat nog wel een horloge met eigen techniek en eigen kracht?
Maar omdat ik van exacte tijdsaanduiding hou(Heb bijv. ook de Longines conquest VHP) besloot ik deze te nemen.
Ik heb hem sinds gisteren om de pols en kan mijn ogen er niet van af houden.
Ik vind alles aan dit horloge mooi. De kleur van de wijzerplaat in combinatie met de subtiele wijzers die dag datum en am/pm bijhouden en de urenwijzer die in 6 tikken een minuut opschuift.
Ook de dag/datum aanduiding verschuift exact om 0.00 uur.
Dat zie je ook vaak anders. Dan begint die al te verschuiven rond 23.00 of zo, vind ik erg irritant.
Ook de puschers en de kroon zijn mooi gepositioneerd, evenals de datum op 4 uur.
Kortom, ik ben superblij met deze NA.
Ik heb er een titanium- en een leren hirsch band bij gekregen. Ik vind de titanium net iets mooier passen.
Hoi Henk, betreft een ex horloge van mij. Ik had hem bijna teruggekocht ondanks ik >40mm horloges heb afgezworen. Fijn horloge en de kwaliteit van het titanium is subliem. Enige minpunt vond ik de wat zwakke lume, maar ja dat is bijzaak. Veel plezier ermee!
Ik vind hem ook erg mooi. De pushers, de plaat. Het is druk, maar het geheel klopt simpelweg. De stalen band ziet er trouwens ook prachtig uit. Een horloge als deze gaat er bij mij ook komen. Zeker weten. Veel plezier er mee
Ik vind dit een fantastisch horloge. Sinds 2 weekjes de Citizen CC3005-51E Sattelite Wave van Daffie overgenomen en ben danig onder de indruk van deze precieze techniek.
Van harte gefeliciteerd en veel plezier met deze NA gewenst!
Mooi klokje Grappig dat op staal is die sportief en op leer meer dressy. De “funk uhr” ondersteuning is een prachtig staaltje van techniek boven op de Quartz precisie, en je hoeft je niet meer druk te maken als de klok weer naar wintertijd gaat straks