Nog to do is een NA en een NA van mijn twee The Citizens die binnen zijn gekomen. Die houden jullie uiteraard van me tegoed.
Een (jaarlijks) tripje naar een zuidelijkste gemeente van Nederland gooide voor die NANA wat figuurlijk roet in het eten. En voor de praktische kant voor mijn verblijf heb ik alleen een smartwatch mee.
Maar ja, zoals te doen gebruikelijk ga je op Schiphol al en rondje horloges doen. Gewoon om te kijken. Daar viel mijn oog op de Citizen tsuki yomi. Ik kijk er al langer naar maar durf de trekker niet over te halen. Is deze wel ‘bijzonder’ genoeg? In het echt wel dus. En een mooi formaat.
Oke jongen - inhouden. Je hebt net twee knallers binnen. Hoezo ga je iets overwegen? Zucht. Ik weet ook niet wat het is. Doe maar even niet.
Na een uur of 10 opgevouwen gezeten te hebben in een sigaar met vleugels, een catch of the day te hebben weggewerkt door naar wat winkeltjes. En warempel ook een paar juweliers. Oeh, ze verkopen hier ook Citizens. Ondertussen benoem ik mezelf een Citizen-fanboy, dus ja: wat hebben ze hier dan??
Genoeg. Van oude meuk tot modellen die me niks zeggen. Ook een tsuki yomi. Een blauwe. En voor de prijs die het in Nederland nooit is geweest. Door dus. En toen ging er een la voor me open. Wat is dat voor felblauw apparaat? “een citizen speciaal voor de Caribbean”.
&$($#&#&@). Een special edition. Hou je in jongen - daar ga jij goed op en je portemonnee minder he.
Oh. Laat eens zien. En ik wist al wat er ging gebeuren. Ik doe dit ‘klusje’ hier al 13 jaar en ben al 10 jaar op Bonaire geweest. Hoe mooi is het om deze aan de collectie toe te voegen.
- Titanium
- Eco-drive
- Formaat 40 mm
- Limited edition
- Ring kan draaien
- Gebaseerd op de Brycen reeks. Zegt me niks, maar pik ik toch even mee
Genoeg geouwehoer. Plaatjes: