Mooie aanwinst hoor! Heb zelf ook een hele tijd over één van deze zitten dimdammen. Misschien komt hij er ooit nog eens. Klopt het dat de bandbreedte 19mm is?
Gefeliciteerd, echt een heerlijke aanwinst!
Heb ik al eens gedaan. Voor een ander model. Citizen Europe in Hamburg was erg aardig en vertelde dat ze heeeel graag de JDM modellen ook voor Europa wilden, maar dat JP steeds NEE zegt.
Prachtig horloge zeg!
Dat blijft toch enorm raar. Af en toe komt er zon geweldig mooi horloge voorbij en dan blijkt het JDM te zijn. Volgens mij zouden ze flink verkocht worden.
Thanks Henk @EnricoTutti voor het informeren. Je hebt helemaal gelijk Peter @PDB.
Als je naar de line up van Citizen in Nederland kijkt dan bestaat die uit low-entry modellen, duikers en radiografisch spul. Heel bijzonder dus dat ze hele modellijnen van gave chronographs/automaten maar ook de superbeesten The Citizen/Chronographs niet aanbieden.
De vraag is wel degelijk aanwezig in Nederland. Check het aantal HF-leden die die Citizen’s van over de hele wereld hier naartoe haalt.
Sehr schön!
Cleane wijzerplaat, opgelegde indices, mooi kaliber, prachtige afwerking en betaalbaar.
Wat wil een mens nog meer?
Dat heb je goed gedaan Tony, geniet van deze mooie NA!
Heel mooi
Citizen is zo’n merk dat bij mij altijd een beetje onder de radar bleef. Geen idee waarom. Ik heb er dan ook maar eentje, een ‘Eagle 7’ met groene wijzerplaat, die ik in Tokio heb gekocht.
Mooi ding man. Ik waardeer deze. Ze zijn simpel en mooi, zonder saai te zijn in het echie. Ik vind dit echt heel erg mooie horloges, mede dankzij de no nonsense stick wijzers met de klassieke lume plots. Gefelictiteerd.
Ho ho jongens, niet te enthousiast worden. Ik heb Citizen hoog zitten, maar zelfs hun Chronomasters zitten nog niet 100% op GS niveau. Evengoed ga je voor 600 ballen nergens een mooier horloge vinden, in mijn beleving, dan deze Citizen.
Zie boven. Absoluut. Ik zou het ook voor 750,- overwegen. De MSRP is trouwens 77.000 yen bij Citizen Japan, wat op 600 Euro neer komt. Ik denk dat een Europese verkoopprijs op 750 uit zou komen.
Daar valt wel wat op af te dingen. Zo kocht ik een SARX083, die in Japan voor 110.000 yen over de toonbank gaat, oftewel 850 Euro. Dat horloge kocht ik dan weer voor een slordige 700 ballen, dus noch Seiko, noch Citizen gaat voor de MSRP.
De SARX geniet een wat complexere 5 link bracelet met mix van polijst en brush, en de wijzers zijn gefacetteerd in plaats van recht-op-en-neer, waarbij een facet brushed en een facet gepolijst is. Ook de dial is erg complex. Dus die “vermenigvuldiging” van Seiko valt alleszins mee, zeker als je bedenkt dat de SARX/Brightz ook gehard is.
Ik geloof overigens dat deze serie van Citizen op zichzelf staat, daar hoef je Seiko niet bij te betrekken.
Zwart en donkerblauw.
Mooie aanwinst, veel plezier ermee!
Gaaf, enjoy!
Wel mooier en unieker en er staan er niet continu 35 in blauw te koop. Verder great find! Juist iok voor de mensen die een Chronomaster wat prijzig vinden.
Ik heb al een half jaar een advertentie staan, en intussen zijn er al drie verkocht. Eén van de eigenaren van een verkochte vroeg me zelfs rustig aan te doen met uppen.
Kom op, die Chronomasters zwerven hier bij het dozijn rond.
Niet eens hoor. Ik heb een chronomaster, maar die stick wijzers met die lume pips zijn gewoon ouderwets dressy sport, zoals ook de Archimede Klassik 200 dat is.
Dat type horloge doet het ook goed naast een Chronomaster, GS of willekeurig ander iets meer dressy horloge als daily does-it-all.
I know maar die 37,5 mm houdt mij tegen…
Heel mooi , gefeliciteerd met je aanwinst.
Mooi! Leuke NA ook. Veel plezier ermee.
Komt goed uit, want ik weet niet zeker of ik 'm kwijt wil. Daarom up ik 'm nooit. Want net als @Zuid gemerkt heeft:
Citizen maakt stiekem erg, erg mooie horloges. Onder de radar mooi.
Wauw, wat een super mooi horloge. Deze ga ik onthouden!
Dank je FATC voor deze - zoals altijd inhoudelijk goede - nuancering. We draafden en beetje door met GS en Omega.
Die Citizen Collection lijn in Japan is een prachtige line up. Kan helemaal op zichzelf staan.