NA CITIZEN NB6035-55H Series 8 / 880 Mechanical Limited Edition Model

Afgelopen augustus werd ik eigenaar van een prachtige Casio Oceanus ocw-S6000. Het besluit voor dit horloge kwam na advies van verschillende forumleden over dat ik vooral mijn gevoel moest volgen ben ik voor dit bluetooth, solar quarts uurwerk gegaan. Het gevoel was goed en het horloge sluit perfect aan op mijn rationele aankoop proces. Ik stelde toen ion de vraag of quarts niet gewoon beter is dan mechanische uurwerken. Veel van jullie hebben gereageerd en heb met plezier gelezen wat jullie overweging is m.b.t. het type uurwerk.

Nu liep ik zo’n twee weken geleden bij de juwelier binnen (van Dam in Ermelo). Ik ben opgegroeid in Ermelo en weet nog goed dat ik als kleine jongen vol bewondering naar verschillende Seiko horloges keek en hoopte dat ik ooit een Seiko Astron o.i.d. kon veroorloven. Ik raakte aan de praat met de juwelier en heb verschillende Seiko’s omgedaan, maar ervaarde geen “klik” met de horloges. Toen liepen we langs het royale Citizen aanbod bij van Dam en de juwelier deed een suggestie. Het betrof een limited edition Series 8. Een horloge waar ik normaal niet twee keer naar zou kijken qua stijl, maar ik werd overdonderd door de wijzerplaat, bouwkwaliteit en de gunmetal band. Op slag verliefd.

Wat ik bij mezelf merkte, is dat alle ratio verdween m.b.t. accuraatheid van automaten t.o.v. quarts uurwerken, onderhoud, datum maandelijks goed zetten niet meer uitmaakte. De klik was er, ben afgelopen dinsdag naar van Dam gegaan en heb het horloge gekocht. Nog steeds niet perse mijn stijl horloge, maar ik kan nauwelijks stoppen met loeren naar m’n pols vanwege de kleurencombinatie en wijzerplaat.

Op de Citizen website schrijven ze dat de inspiratie van dit horloge “Citylights by night” en “snow on asphalt” en dit komt, wat mij betreft volledig tot zo’n recht op dit uurwerk.

Fijne kerst allemaal!

68 likes

Mijn beste,

Een ruimhartige introductie!!
Leuk hoor!!
Gefeliciteerd dan ook met deze levenslustige tijdgenoot.:globe_with_meridians:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Lekker hoor. Enjoy

Prachtige dial :star_struck:. Gefeliciteerd met deze toffe NA

Heel vet ding zeg. :sunglasses:
Geniet van deze mooie aankoop

een prachtige keuze :ok_hand:
zelf heb ik er ook twee, blauw en bruine plaat en

en dat valt zeer goed mee hoor, die van mij staan op de winder als ik ze niet draag en blijven relatief goed bij de tijd
draag hem met plezier

Prachtig!!! Heel veel plezier ermee.

Gaaf hoor! Dat zijn de leukste aankopen; net even anders dan wat je normaal naar kijkt, maar wel een aantrekkingskracht. Geniet van je NA.

Erg mooi, geniet ervan!

Van harte gefeliciteerd met deze aanwinst! :ok_hand:t3:

Tof horloge zeg, veel plezier ermee!

Lekker sprekend horloge, geniet ervan!

Ik snap waarom je voor deze knaller bent gevallen, erg mooi en die wijzerplaat is inderdaad geweldig.

Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst en geniet ervan

Cool. Series 8 doen ze goed! Gefeliciteerd!

Technisch gezien is dat zeer zeker waar. De “The Citizen” serie van Citizen is daar een lichtend voorbeeld van, net als de hele 9F quartz line up van Grand Seiko. Je kunt je in high accuracy en wat duurdere quartz danig verliezen.

Maar laten we eerlijk zijn. In mijn kist steken 16 horloges met een veerton en een ankergang. Dan is daar een Spring Drive, en er zijn drie high accuracy quartz horloges. De hekkensluiter is mijn oudste quartz van Seiko. Specifiek Astron heeft me nooit gegrepen, het is mijn stijl niet. Die heb ik dus ook niet, want wat jij zegt: geen klik.

Het grote gros van die horloges heb ik gewoon gekocht omdat ik ze mooi vind en omdat ze bij mijn kleding passen. De droog technische aankoop doe ik al jaren niet meer. Als het je iets doet is techniek ondergeschikt aan ontwerp, stijl en comfort.

Veel plezier van deze knaller dus. Gewoon lekker dragen wat je mooi vindt is het devies.

2 likes

Proficiat! Mooie NA

Dit is een mooie hoor!

Gefeliciteerd!

image

Gefeliciteerd!

Mooi

Gaaf hoor.

Gefeliciteerd met je NA!