NA Citizen NK0000-10A - Japans knallertje

Mooi strak horloge :+1:t2: en voor een strakke prijs :blush:

1 like

Die prijs staat echt niet in verhouding tot de kwaliteit.

Ja echt geweldig veel draag plezier.

1 like

Knap ! Weer veel waar voor de Euro’s. :smiley:

Ik had deze ook op de radar maar de heel beperkte info die erover te vinden is had me tot nu toe wat afgeremd om op de kopen-knop te drukken…

1 like

Haha Paul @Paul-V , en daarom moeten we kennis delen. Dit was de info die je zocht?

Heel cool! Een waardige SARB-killer après la lettre!
Ik ben wel benieuwd waar de 60 uur PR ineens vandaankomt, en dat zonder bombarie.

1 like

Mooi! Waar is de “tel daar sowieso 25% bij op!!!”-gang nu :star_struck:

1 like

Dat heb ik ook naar gezocht. Die info kan ik niet vinden. Bij de PR80 hebben ze de bph verlaagd. Hoe Citizen het heeft gedaan is nog de vraag.

1 like

Ik hou nog rekening met die € 40+ BTW/inklaringskosten. Overigens hebben de heren uit HK de waarde van 35 USD op documenten gezet :wink:

Dank voor de lovende woorden.

3 likes

Leuke Citizen!
Citizen is altijd OK :+1:

Ik heb een wat oudere Citizen quartz uit de WR100 serie.
Dat ding blijft maar tikken en al zo’n 6 jaar op de zelfde batt!!
Heeft een schroefkroontje en is nog steeds waterdicht.
Ligt hier altijd klaar als back up.
En, bekend van Citizen, de secondewijzer tikt precies op de
streepjes :ok_hand:

2 likes

Gaaf ding! GS on a budget!

1 like

Gaaf van harte! Ik word blij van deze NA’a met uitgebreide info.

1 like

Breek me de bek niet los, ik krijg al 7 weken training van Amerikanen. Spuugzat wordt je er van. Alles wat je zegt wordt met een “I love it” beantwoord, de trainers roepen maar dat wij daar in dat klasje zitten “because you’re the best in the world at what you do”, iedere drie minuten is er iets awesome, en na het aanhoren van iedere presentatie waar we niks bij deden was het “great work, you guys”. :face_vomiting:

Staat nog op de lijst.

Hoe blauw is hij? Hmm. Ik ga het lange verhaal maar eens lezen, want samenvattingen zijn kut.

Zit meestal een tandje onder de 9000 serie uurwerkjes, maar zijn meestal bomb-proof. Ik zie het zelf altijd een beetje als de tegenhanger van de 4r serie van Seiko t.o.v. de 6r. Die gangreserve is wel een innovatie, dat deden ze drie jaar geleden niet, maar je zit op low-end presage niveau.

Ik vraag me wel af of de “seconden-stotter” van de vroegere NY00040 horloges er nog in zit. Af en toe konden de voorlopers een klapje overslaan als ze een tik kregen. Dat had geen gevolgen voor de accuratesse, het viel alleen mensen op.

Da’s verdulleme erg cool in een horloge van 175 ekkies.

Klopt. Je hebt wel een raar toetsenbord. En de secondenwijzer is wel mooier dan op entry level Seiko’s met blauw om wordt gegaan. :+1:

Supercool voor bijna geen geld. Het enige echte minpunt, aangezien je het vroeg: Ik houd m’n hart vast voor dat mineraalglaasje. Ik heb 10 jaar lang met een Citizen mineraalglas rondgelopen, en die is drie keer vervangen, en nog weer bekrast de deur uit gegaan destijds. :slight_smile:

Verder: Tof man. Veel plezier er mee!

PS: Die NA was wat aan de korte kant hoor.

Ik zou het eerder een mogelijke presage cocktail time killer noemen.

Ergens jeukt het. Ik heb voor het eerst in 10 jaar geen Citizen liggen. :slight_smile: Misschien ga ik ook even neuzen.

1 like

Very naaais hombre

1 like

Nice :ok_hand: :ok_hand: gefeliciteerd

1 like

Dank voor de tremendous fantastic great feedback Chris. Dat boxed miniraalglas is heel mooi maar heel krasgevoelig. Voordeel is dat je niet-diepe krassen eruit kunt polijsten. Ik ben bang dat dit glas vaker vervangen gaat worden tzt.

Dat heb ik nog geprobeerd te achterhalen of de secondenwijzer nu direct wordt aangedreven. Die stutter in de 8200 serie komt door een indirecte aandrijving vd secondenwijzer.

Het is niet gelukt om de stutter op dit horloge te krijgen. Nog niet gelukt overigens.

De 8310 is inderdaad een 4R36 on steroids. Die afwerking/looks vd 8310 is echt mooi gedaan. Jammer dat je verder niet zo veel hebt aan die achterkant.

1 like

Yep, dit bevat ruim voldoende om het meteen spijtig te vinden dat die website “out of stock” zegt…
Jij hebt waarschijnlijk gewoon de allerlaatste gekocht :wink:

1 like

Haha, dacht ik ook gisteren toen ik zag dat ie out of stock was bij Duty Free Island.

Hij is wel beschikbaar voor hogere prijzen bij andere aanbieders. Denk niet dat die andere aanbieders de USD 35-truuk gebruiken.

Bij Sakura is hij € 246

Bij Ippo Japan Watch USD 303

Bij Discovery Japan voor € 266

Dank je wel Ferry.

Ik heb jouw NA gelezen. Een brede interesse is altijd goed. Je komt vanzelf t.z.t. uit wat je het leukst vind. Dat kan iets Zwitsers, Frans of Japans zijn.

Er is inderdaad bij horloges niet altijd een directe relatie tussen prijs en kwaliteit :wink:

Zonder kroon-beschermers heb je dat al snel. Op deze Citizen zitten die er niet op.

1 like