NA Citizen NY0040

Voor mij zou de afweging zijn dat het eens weer iets anders. Veel plezier met je aan winst en dat voor dat geld.

Top horloge. Ik heb verschillende NY0040ā€™s en ook de SKX009. Moet zeggen dat de Citizen toch iets meer mijn favoriet is (ook al is het verschil gering). Inderdaad ondergewaardeerd. Draagt uitstekend, loopt zeer goed.

Het exemplaar met de lumen wijzerplaat is lastig af te lezen met de licht wijzers. Geldt ook voor de gele uitvoering.

Dit horloge heeft echt een eigen karakter. Ik draag de mijne met veel plezier maar ik heb er wel een andere rubberen band op gezet. Mooi toch ?

1 like

Naar aanleiding van deze topic heb ik gisteren de 09w besteld. Ik ben benieuwd of er een extra heffing komt.

@Ruit
Heb je nog een foto met die band?

Ik ben ook aan het rondneuzen voor een ander bandje, wellicht iets met oranje. Ik weet het nog niet. Het heeft inderdaad een eigen karakter, het horloge.

1 like

Gefeliciteerd met je topper! Ik heb de Citizen 15 jaar geleden gekocht en daar is vorig jaar de skx bijgekomen. Bijde hebben hun sterke punten maar de Citizen blijft denk ik favoriet. Hij valt iets minder op dan de SKX en lijkt ook iets kleiner, terwijl ze even groot zijn.

Op leer of NATO dragen ze het fijnst vind ik.

2 likes

Ik heb nog een foto gemaakt voor je.

De Citizen doet het beter om de kleine pols. Wat ook goed om een kleine pols past, is het kleine (en ondergewaardeerde broertje) van de Seiko SKX007, de 38mm SKX173. Bijgenaamd de Black Kid:

N.B: Lug tot lug lengte is overigens maar 1mm kleiner dan de SKX007, maar hij oogt wel duidelijk kleiner.

Hier de 2 naast elkaar:

De SKX007 en de SKX173 hebben dezelfde kast en zijn even groot. De 173 is naar ik meen enkel voor de Noord Amerikaanse markt gemaakt en hier officieel nooit gevoerd. Hij was in de markt gezet als de opvolger van de 7002.

Degene die jij bedoelt is de SKX013 :wink:
Maar die vind ik dan wel echt een andere vorm hebben omdat hij opgerekt lijkt en het gedrongene van de 007 mist

3 likes

@Ruit
Dat ziet er goed uit. Dank je.

1 like

Gefeliciteerd! Een moderne klassieker! Altijd een leuk horloge gevonden. Indexen vind ik mooi en kroon links, lekker eigenwijs. Meerdere keren bijna een gekocht. Zou zomaar nog 'ns kunnen gebeurenā€¦ Misschien de full lumbriteā€¦
Hoewel ik niet weet of ie de concurrentie met mā€™n SKX twins en incoming PADI Turtle aankanā€¦ :wink: