NA: Citizen NY0131-81X (Asia Limited 2021 Promaster Series)

Hallo HF’ers,

Vele van ons zijn wel bekend met de Citizen NY0040 modellen, een degelijke budget duiker voor een beginnend enthousiasteling. Zelf bezit ik momenteel enkel een full lume dial variant.

Al weer enige tijd geleden vielen mijn ogen op de nieuwere Fugu modellen. Zoals het wel vaker gaat bij horloges die mijn interesse wekken, liggen deze helaas niet gewoon in Nederland in de winkel. En daarbij was ook de aankoopprijs eigenlijk boven mijn budget voor wat betreft ik normaal aan horloges besteed.
Na het afscheid van 2 horloges eind dit jaar, waren er echter weer funds vrij voor iets anders natuurlijk.
:joy:

Dit specifieke model heb ik volgens mij nog niet langs zien komen op het forum hier, vandaar een beknopt NA-tje voor jullie.

Bij deze presenteer ik U de:
Citizen NY0131-81X (Asia Limited 2021 Promaster Series)

De groene kleur laat zich door kunstmatig licht minder goed vangen, het is een beetje grauw weer vandaag, maar in vergelijking met mijn Seiko SRPD63K1 is de Citizen eigenlijk net een tikkeltje lichter. Hierbij is de sunburst van de Citizen ook iets prominenter.

Heerlijk solide kroon, en vette vingers ernaast.

Solid endlinks en niet te vergeten de Fugu.

De grootste verschillen ten opzichte van de meeste oudere modellen zijn o.a. de case size (44mm), het uurwerk (cal. 8204 met hacking), saffier, 120-click bezel en een bracelet met solid endlinks.

Here you go, fanboys! :green_heart:

34 likes

Geweldig, tof horloge en gave kleur!

1 like

Heel mooi, vooral die gave groene kleur op de wijzerplaat. Veel draagplezier gewenst😎

1 like

In één woord: Prachtig ! :+1:

Specs en design helemaal goed. En die kleur… ik heb tot nu toe geen enkel groen horloge, maar deze zou echt wel een serieuze kanshebber zijn om hier in huis te belanden.

1 like

Prachtig !! :heart_eyes:

1 like

Magnífico. :+1: De fugu lijn is toch een klasse apart.

2 likes

Prachtig!

1 like

Mooi, deze zou niet misstaan om mijn pols.

1 like

Prachtig :ok_hand:t2: …Veel plezier ermee :+1:t2::smiley:

1 like

Mooi horloge, geniet ervan!

1 like

Prachtige aanwinst :+1::+1:

1 like

Mooi ding :+1:

2 likes

Leuke introductie van deze mooie Citizen. Veel draagplezier!

1 like

Die kleur :star_struck:

1 like

Gefeliciteerd !
Inderdaad een prachtig horloge en mooie kleur.

1 like