Na een half jaartje HF begon het toch weer te knagen. Het werd tijd voor een nieuw horloge.
Wel besloten om er ééntje weg te doen en dat was de Pierre Laro skindiver uit de jaren '70. Dat was een leuk ding, maar vintage is totaal niet praktisch met mijn 2 kleine kids én veel buiten zijn. Die was zo weg en toen kon er op de verlanglijst gekeken worden: een dresser of een lekker sportief horloge. Het is het laatste geworden.
Aangezien ik polsjes heb zocht ik een midsize duiker die naast mijn Seiko SKX013 goed zou staan. Er stonden er 2 op mijn verlanglijst: de Citizen NY2300 en de Seiko Mini Turtle. Omdat ik een beetje bang ben voor de 42mm van de Mini Turtle is het de Citizen geworden. Deze kwam toevallig op mijn pad door een reactie van @Mas in een ander zoektopic. Berichtje gestuurd en hij wilde wel verkopen. Erg blij mee, want ze zijn zeldzaam geworden deze dingen. Na een leuke deal hier dus mijn NA:
De Citizen NY2300-09G ; de Pepsi variant. Met zijn 38.5mm grootte (ex crown) en lug-to-lug van 43mm ideaal voor de HF mannen met kleine polsen. Een mooie Pepsi bezel met lichte verkleuring maakt hem helemaal af en zet hem goed af tegen de zwarte SKX013 in mijn collectie.
Andere bandjes erop en hij was ready to go! De ND limits diver strap had betere dagen gekend, mogelijk koop ik nog even een nieuwe in blauw of zwart, ik weet niet waar dit horloge origineel op geleverd werd helaas.
De Seiko SKX013 zou 13mm zijn en deze 12mm. Dat valt dus wel mee, maar de SKX is nog net wat kleiner en meer een “tonnetje” waardoor hij inderdaad hoger lijkt dan die ene mm.
Ik denk erover om misschien een x een vergelijking te gaan maken tussen de 2 voor op HF.
En hij is wellicht niet ISO getest, maar ik spring hier zo het zwembad mee in hoor.
Enige puntje is missxhien dat dit een 2007 exemplaar is, dus dik 13 jaar oud. Maar hij zou het makkelijk moeten kunnen hebben.