NA: Citizen NY2300

Na een half jaartje HF begon het toch weer te knagen. Het werd tijd voor een nieuw horloge.

Wel besloten om er ééntje weg te doen en dat was de Pierre Laro skindiver uit de jaren '70. Dat was een leuk ding, maar vintage is totaal niet praktisch met mijn 2 kleine kids én veel buiten zijn. Die was zo weg en toen kon er op de verlanglijst gekeken worden: een dresser of een lekker sportief horloge. Het is het laatste geworden.

Aangezien ik :t_rex: polsjes heb zocht ik een midsize duiker die naast mijn Seiko SKX013 goed zou staan. Er stonden er 2 op mijn verlanglijst: de Citizen NY2300 en de Seiko Mini Turtle. Omdat ik een beetje bang ben voor de 42mm van de Mini Turtle is het de Citizen geworden. Deze kwam toevallig op mijn pad door een reactie van @Mas in een ander zoektopic. Berichtje gestuurd en hij wilde wel verkopen. Erg blij mee, want ze zijn zeldzaam geworden deze dingen. Na een leuke deal hier dus mijn NA:

De Citizen NY2300-09G ; de Pepsi variant. Met zijn 38.5mm grootte (ex crown) en lug-to-lug van 43mm ideaal voor de HF mannen met kleine polsen. Een mooie Pepsi bezel met lichte verkleuring maakt hem helemaal af en zet hem goed af tegen de zwarte SKX013 in mijn collectie.

Andere bandjes erop en hij was ready to go! De ND limits diver strap had betere dagen gekend, mogelijk koop ik nog even een nieuwe in blauw of zwart, ik weet niet waar dit horloge origineel op geleverd werd helaas.

Hier dan eindelijk de foto’s:

Thomas koos voor het kleinst mogelijke pakketje

Met de originele ND Limits strap

Op nato en op leer

24 likes

mooie NA ! staat erg goed met de leder band

1 like

Gefeliciteerd! Groetjes van de Seiko die er eng veel op lijkt!

3 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst. Veel draagplezier!

1 like

Erg mooi! 38.5mm is ook echt wel de Sweet-spot :ok_hand:

Hoe zit het met de dikte van deze? Hij lijkt namelijk aanzienlijk dunner dan een skx013.

1 like

Super, staat je echt perfect. De NY0023 krijgt (net als de NY040) te weinig liefde in vergelijking met de Seiko’s vind ik.

4 likes

Mooie score hoor!

1 like

Gave Citizen! Veel draagplezier gewenst :slightly_smiling_face:

1 like

Gefeliciteerd met deze leuke duiker :+1:t2::smiley:

Zelf in het bezit van deze:

Zie mijn NA topic:

Veel plezier met de NY2300 :ok_hand:t2::smiley:

2 likes

Ik zie het al, deze is goed terecht gekomen :+1:t2::+1:t2:. Blijft een mooi en net even anders horloge, veel plezier ermee :muscle:t2:.

1 like

De Seiko SKX013 zou 13mm zijn en deze 12mm. Dat valt dus wel mee, maar de SKX is nog net wat kleiner en meer een “tonnetje” waardoor hij inderdaad hoger lijkt dan die ene mm.

Ik denk erover om misschien een x een vergelijking te gaan maken tussen de 2 voor op HF.

1 like

:heart_eyes: die zijn nog mint zeg :ok_hand:

Het rode van de bezel op de mijne is wat verkleurt (wat ik niet erg vind overigens, zelfs wel tof).

2 likes

Zijn niet helemaal mint hoor maar heb indertijd wel echt lopen zoeken op nette modellen en daar ook wel voor betaald :see_no_evil::grin:

Gefeliciteerd !
Duiker altijd goed.

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met de Citizen!

1 like

Ik heb de mijne helaas niet meer dus kan het niet meten, maar de NY0023 voelde echt een stuk slanker dan de SKX013.

Het is als een van de weinige Citizen ‘duikers’ geen ISO gecertificeerd duikhorloge, misschien speelt dat nog een rol.

2 likes

De Citizen voelt zeker een stuk slanker aan.

En hij is wellicht niet ISO getest, maar ik spring hier zo het zwembad mee in hoor.
Enige puntje is missxhien dat dit een 2007 exemplaar is, dus dik 13 jaar oud. Maar hij zou het makkelijk moeten kunnen hebben.

1 like

Mooi, veel plezier met deze nieuwste aanwinst!
Ik heb zelf zijn jongere neefje:

1 like

Gefeliciteerd, altijd een mooi model gevonden.

1 like