NA Citizen Promaster BN0217-02E Tough (black)

Hallo iedereen

Vandaag is mijn NA toegekomen - de Citizen Promaster BN0217-02E Tough - en wou wat eerste indrukken delen

Ga niet alle specs overlopen, deze kan je terugvinden op https://www.citizenwatch.eu/nl/product/bn0217-02e/

Belangrijkste te vermelden: eco-drive 180 dagen reserve, monoblock met schroefkroon, 200m WR en een diameter van 42mm

Reden van aankoop: ik heb niet echt een modern/sportief horloge in mijn collectie (OP1500, Yema Superman, grand seiko self dater sbgv011, Timex Q reissue 1978) en aangezien ik nog steeds hoofdzakelijk van thuis werk ben ik meestal wat sportiever gekleed (lees joggingbroek en hoody :joy:)

Nu, alles in mijn “collectie” (groot woord) is aan de kleine kant (tussen 34 en 39mm) dus vooral de 42mm baarde mij wat zorgen maar bleek absoluut geen probleem voor mijn pols…

Had nooit echt een zwart horloge overwogen maar toen ik deze per toeval tegenkwam bleef ik maar plaatjes opzoeken, weet niet wat het is maar zwart klopt gewoon voor dit horloge.
(Ik zeg zwart, het is eerder een soort donker gunmetal, juiste benaming is Duratect DLC)

Nieuwprijs vond ik wel wat aan de hoge kant en dit model leek overal uitverkocht maar alsof het zo moest zijn stond er de volgende dag eentje te koop op het Duitstalig forum en de deal was snel rond.

Vandaag dus toegekomen en ik moet zeggen, deze voldoet aan al mijn verwachtingen

Denk dat er vooral 2 puntjes zijn die mogelijks iemand kunnen storen:

1/ het datumvenster is heel klein, dit is voor mij persoonlijk geen dealbreaker - integendeel het is handig te weten dat je de datum kan checken maar dat deze niet de wijzerplaat overheerst

2/ de band is extreem sterk (en ook mooi) maar vrij stijf en niet comfortabel, ook de gesp is vrij groot en dit stoort wel. Gelukkig had ik nog wat 22mm bandjes liggen van mijn SKX periode en kon ik een Uncle Seike waffle strap monteren en ik moet zeggen: staat em nog beter :slight_smile:

Anyway, foto’s:

Cheers
B

25 likes

Staat goed! Gaaf ook met dlc. Als ik mij niet vergis is dat toch de sterkere variant van pvd? Ziet er strak uit iig enjoy :+1:

1 like

Hele toffe klok en idd, de band staat hem super! Enjoy

1 like

Mijn beste,

Ziet er bijzonder goed uit!!
En wat een fraaie band!!
Proficiat dan ook!!
Ik wens je er derhalve ,een sportieve tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, tof dat zwart! Op plaatjes vond ik 'm eerlijk gezegd niet zo, maar het matte/gunmetal komt op jouw foto’s goed uit :ok_hand:

Groeten van zijn groene broertje :slightly_smiling_face:

De mijne heeft een ‘blanco’ Duratect afwerking. Ook dit is eens stukje grijzer en matter dan kaal staal.

2 likes

Tof en lekker stoer horloge .
Kon bij de specs niet de lug tot lug maat vinden . Draag zelf eigenlijk ook maar tot 40mm.

1 like

Veel plezier met deze stoere alleskunner !

1 like

net even gemeten: 50mm… schrok er eigenlijk wel wat van, denk dat de zwarte kleur wat helpt

1 like

Oei , tja en dan met die diameter . Is mij net iets te groot .
Wel een heel leuk horloge .

Ik vind hem leuk! Uit de kluiten gewassen, dat wel, maar eigenlijk vind ik dat dit wel mag voor een horloge waarmee je alles zou moeten aankunnen. Zelf ook al naar de groene zitten kijken!

1 like

Proficiat met je nieuwe Citizen. Mooi stoer en beautiful black. :+1:
Met de groetjes van zijn groene broer.

1 like

Proficiat en welkom bij de Tough familie :sunglasses: :muscle:t2:

3 likes

Heel mooi!

1 like

Heel gaaf in deze kleur. Opmerking over bandje herken ik wel, gelukkig staat het waffle bandje staat er prima bij!

Groeten van z’n oudere halfbroer :mechanical_arm:

2 likes

Wel… Ik heb net de originele band voorgevormd en dan in kokend water gelegd. Ik heb deze methode al toegepast voor volledig rubberen bandjes versneld te vormen

Hier een beetje een risico aangezien de band toch wel iets speciaals is maar zoals Borat altijd zei “great success” :grin:

De band is nu mooi gevormd naar mijn pols en zit nu stukken beter. Ik heb ook de gesp vervangen en dit maakt ook echt een verschil.

Ga de originele band morgen een dagje een kans geven

4 likes

Mooi horloge zeg :ok_hand:
Veel plezier met je nieuwe aanschaf :+1:

1 like

Ziet er goed uit!

Hoe lang heb je dit gedaan?

1 like

Ook wel eens naar dit horloge gekeken. Het zwarte staat echt goed :smiley::facepunch:

1 like

Minuutje denk ik, dan uithalen en gewoon laten afkoelen (dus niet onder koud water houden)

Ik heb een kabelbinder gebruikt om in vorm te houden

Bandje is nu goed gecurved rond de pols en omdat het uitstekende gedeelte van de band ook gevormd is ligt deze mooi tegen het bandje aan, wel iets moeilijker om aan te doen nu

1 like

Het proberen waard!