Hallo iedereen
Vandaag is mijn NA toegekomen - de Citizen Promaster BN0217-02E Tough - en wou wat eerste indrukken delen
Ga niet alle specs overlopen, deze kan je terugvinden op https://www.citizenwatch.eu/nl/product/bn0217-02e/
Belangrijkste te vermelden: eco-drive 180 dagen reserve, monoblock met schroefkroon, 200m WR en een diameter van 42mm
Reden van aankoop: ik heb niet echt een modern/sportief horloge in mijn collectie (OP1500, Yema Superman, grand seiko self dater sbgv011, Timex Q reissue 1978) en aangezien ik nog steeds hoofdzakelijk van thuis werk ben ik meestal wat sportiever gekleed (lees joggingbroek en hoody )
Nu, alles in mijn “collectie” (groot woord) is aan de kleine kant (tussen 34 en 39mm) dus vooral de 42mm baarde mij wat zorgen maar bleek absoluut geen probleem voor mijn pols…
Had nooit echt een zwart horloge overwogen maar toen ik deze per toeval tegenkwam bleef ik maar plaatjes opzoeken, weet niet wat het is maar zwart klopt gewoon voor dit horloge.
(Ik zeg zwart, het is eerder een soort donker gunmetal, juiste benaming is Duratect DLC)
Nieuwprijs vond ik wel wat aan de hoge kant en dit model leek overal uitverkocht maar alsof het zo moest zijn stond er de volgende dag eentje te koop op het Duitstalig forum en de deal was snel rond.
Vandaag dus toegekomen en ik moet zeggen, deze voldoet aan al mijn verwachtingen
Denk dat er vooral 2 puntjes zijn die mogelijks iemand kunnen storen:
1/ het datumvenster is heel klein, dit is voor mij persoonlijk geen dealbreaker - integendeel het is handig te weten dat je de datum kan checken maar dat deze niet de wijzerplaat overheerst
2/ de band is extreem sterk (en ook mooi) maar vrij stijf en niet comfortabel, ook de gesp is vrij groot en dit stoort wel. Gelukkig had ik nog wat 22mm bandjes liggen van mijn SKX periode en kon ik een Uncle Seike waffle strap monteren en ik moet zeggen: staat em nog beter
Anyway, foto’s:
Cheers
B