NA: Citizen Promaster Land World Time GMT - waarom vind ik deze zo gaaf?

Deze is waterdicht tot 200m en dus net zo waterdicht als minimaal de helft van de duikers :wink: op die diepte kom ik toch niet als ik op de camping sta. Afgelopen jaar was dit mijn vakantie horloge en dat is prima bevallen

2 likes

Nee, I know. Maar ik heb deze niet dus ging even in op de vraag/poll hoe ik mijn eigen gmt wijzer gebruik. Deze Citizen is juist weer uitermate geschikt voor op vakantie denk ik. :+1:

1 like

:joy: hahahha. Okee okee na mijn lange offtopic stuk over Dune dacht ik, maak deze nog snel even, tis goed zo, gooi ff een reeks bevinden erin en hmm oja kopjes toevoegen. Kklaaarrr. Jij bent scherper dan ik was tijdens het schrijven :joy:

En wat is de reden?

Ik denk dat ik hem niet in de kist doe, maar in dat halfronde doosje open laat staan ergens. Dat is die altijd opgeladen. Plus als je hem 1 dag draagt en buiten komt, zou die een halfjaar vooruit moeten kunnen - zelfs al zou je hem in je kist doen.

Precies :pray:t2:
Al had er best saffier in gemogen om het af te maken.

:pray:t2:

Okee. Dus je doet het voor het theoretische geval dat niet voor gaat komen omdat je hem toch niet meeneemt? :joy:

Herkenbaar

1 like

Link? Dat lees ik graag.

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/dune-film-december-2020/283157/1

1 like

https://www.citizen.co.jp/global/aboutus/access/

Het grootste verschil tussen eco-drive en Solar. Eco drive heeft een gangreserve van 6 maanden. Solar (Seiko) 1,5 tot 2 maandenā€¦ Dan moet je het horloge wel echt ver weg slingeren wil je m een half jaar niet dragen. Plus als je de toch na een half jaar pas opslingert zet hij de tijd alsnof correct, met een of andere memory module schijntā€¦ Maar dat heb ik nog niet ervaren :wink:

1 like

Het glas heeft wel een behandeling ondergaan meen ik ergens gelezen te hebben, waardoor het harder is dan mineraal. En moet zeggen, heb al 2 momentjes gehad van oehhhwww en nog geen kras :thinking:

1 like

Hmmm deze? Kan ik me haast niet voorstellen? Eerder een analoge gshock gehad (solar, radiosignaal) maar daarbij waren de wijzers gemotoriseerd zegmaar, er was dan ook geen kroon. Kan me niet voorstellen dat deze wijzers zichzelf goed kunnen zetten?

Ga ik nog eens induikenā€¦ :thinking: Heb ergens zoiets gelezen

1 like

Mooie toolwatch! Ziet er heel gaaf uit zo met de stalen bezel :slight_smile:
Van harte ermee :slight_smile:

1 like

eigenlijk zou ik iets willen zeggen over het horloge omdat ik het wel een mooi modelletje vindt ā€¦ :thinking:
maar je maakt het mij wel moeilijk :no_mouth: je hebt het eigenlijk allemaal al gezegd in je topic :ok_hand:
het staat namelijk allemaal al in je ā€œspecsā€ bevindingen :+1:
het enige nadeel dat je hier vernoemd is eigenlijk maar bijkomstig of je moet natuurlijk om de haverklap gaan reizen en dan ook deze klatser meenemen :smile:
dus het enige wat ik nog kan toevoegen is dat je een mooi en goed horloge in je verzameling hebt :+1:
dus geniet ervan en draag hem met trots :smile:

1 like

Ik vind GMT horloges zelf nooit zo aantrekkelijk (die extra wijzer stoort me), maar Citizen maakt kwalitatief erg mooi afgewerkte horloges, zeker voor de prijs. Mijn Citizen ā€œSatellite Waveā€ (geen titanium trouwens) valt ook in de ā€œgaat niet meer wegā€ categorie.

1 like

Duiker, Citizen, GMT en titanium, deze mag dan ook mee op vakantie als we tenminste het land binnen mogen in oktober.

2 likes

Nah, dat is ruk. Ik wil alles bij elkaar in Ć©Ć©n doos.
Dat is makkelijker met ienemienemutte.
Maar misschien moet ik me er maar overheen zetten. Die andere droeg ik ook niet zo vaak omdat ik hem niet meer leuk vond. Zoiets als dit krijgt vast genoeg draagtijd om wel opgeladen te blijven.

2 likes

Mijn persoonlijke ervaring is dat de Solar quartz van citizen het wel veel langer vol houdt dan de Solar van Seiko. Geheel gevoelsmatig uiteraard :yum:

2 likes

Geen idee want ik ben niet bekend met de Citizen maar de Seiko heb ik wel eens langer dan 10 maanden in de doos laten zitten en toen liep ie nog spot on.
Maar na een paar keer leeg trekken had ik het idee dat de capacitor het niet meer leuk vond :drooling_face:

2 likes

Uitstekende aanschaf, ik heb Citizen vrij hoog zitten en ben van mening dat ze beter zijn afgewerkt dan de gemiddelde Seiko in dezelfde prijsklasse.

Overigens ā€œmisbruikā€ ik de GMT wijzer vaak door 'm de tijd op de 24-uur schaal te laten aanwijzen.

1 like

Mooie Citizen proficiat

1 like

En @Dao nog steeds happy met deze citizen? Heb je de lume al gecheckt? Ook die is lekker :ok_hand:

4 likes