Finally, mijn allereerste NA topic. Niet gevreesd, ik hou het kort😁. Wil wel even melden dat ik dankzij dit forum Citizen beter heb leren waarderen, dus dank allemaal. Tijdens het doelloos surfen op het www stuitte ik per ongeluk op dit model. Had het horloge nog niet in levende lijve gezien en gepast, maar durfde het risico wel aan gezien de best aantrekkelijke prijs. Vandaag binnen en moet zeggen zeer aangenaam verrast. Ik was bang dat een 41mm best groot zou zijn voor mijn dunne polsen, maar viel dus mee. Fotos op de pols volgen nog, moet eerst even de band op maat laten stellen. De specs:
Caliber: 9051 (-10~+20 s/d)
Gangreserve: 42 uur
Type sluiting: Vouwsluiting
Materiaal kast en band: Titanium (Supertitanium)
Afmetingen Horloge:
Diameter: 41 mm
Gewicht: ca. 108 gram
ISO 6425 gecertificeerd duikhorloge (geen idee wat dit betekent)
42 uur Gangreserve
Anti-magnetisch (16000)
Micro adjust functie
Toen ik lid werd van dit mooie forum had ik nog een Blackpain FF Chrono (toch een beetje spijt dat ik hem heb verkocht) en dit horloge doet me een klein beetje aan de Blackpain denken. Daarnaast miste ik nog werkpaard horloge in mij collectie waarmee ook met gerust gevoel de zee in kan. En dan nu de foto’s. Enjoy!
De ISO 6425 norm beschrijft waaraan een duikhorloge, volgens deze standaard, moet voldoen.
Hier wat leesvoer: Klik (artikel is in het Engels, voor NL even Googlen op ‘ISO 6425’ …)
Je eerste topic, gefeliciteerd daarmee Maar natuurlijk ook met je Promaster, mooie Citizen. Wens je veel draagplezier .
En geloof mij in Japan kunnen ze goede, mooie horloges maken. Zowel Citizen, Seiko als de Orient. In het begin dacht ik dat alleen de Zwitsers goede horloges maken, in de loop der jaren kom je er achter dat er meer is dan alleen een Zwitser.
Enne bij het eerst volgende horloge, wel ff een NA aanmaken he