NA : Citizen Promaster Titanium Eco-drive BY0120-54E

Je hebt ook de casio hybride gps icm rc. De gshock zijn wat ruig, maar hun oceanus (hij zijn anus… :blush:) lijn vind ik best mooi.

De citizen lijkt me met 47 ook n stuk forser, en wat ruiger. Daar waar ik de oceanus meer sportief netjes vind.
Kwa prijs ontlopen ze elkaar niet veel.

Ik ken de oceanus modellen…niet echt mijn smaak. Hetzelfde geldt voor de Casio Edifice lijn. Maar ze doen wel puike techniek! En een hybrid GPS + RC is natuurlijk wel erg sjiek :thumbsup:

1 like

ja toch wel erg mooi , zo’n Citizen…vind hem mooier dan de Casio modellen maar dat is persoonlijk…de Astron van Seiko is ook een erg mooie klok alleen vind het een hoop geld

1 like

Goh…een bonus…zie net pas dat dit model ipv de standaard titanium casing, de keiharde titanium ion plated (TI+IP) casing (en bracelet) heeft! 5x harder dan staal, 1200 vickers, dus enorm krasvrij. (vergelijkbaar met de hardening technieken van Damasko en Sinn)

Very nice :thumbsup:

http://www.citizenwatch.nl/nl-NL/Content/SuperTitaniumTechnologie

Dat is idd een mooie bonus, iemand meer info over welke techniek hiervoor wordt gebruikt en welke merken dit nog meer doen?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Uiteraard niet 100% krasvrij.

Voor krasvrije horloges moet je naar bijvoorbeeld richting wolfraam (tungsten).

Ik heb kortgeleden nog een Lum-Tec M52 in mijn bezit gehad (inmiddels geflippered) die volledig was opgetrokken uit tungsten :slight_smile:

http://www.kabtime.eu/?page=tovar&tovar=303

Right…de Promaster is al weer op de post retour naar FirstClassWatches :slight_smile:

Ik heb mij danig vergist in de afmetingen…45mm is toch echt te fors, en met een flinke dikte is het helemaal te veel van het goede.

Jammer, wel een mooi horloge…op naar de volgende dan maar weer :sunglasses:

Wat zonde leek mij een topper om te zien!
Misschien is de Citizen AT9020-55l iets voor jou als afwisseling op de Promaster serie?
Mooie kast 44 mm prachtige wijzerplaat in diep blauw.

Ja bedenk mij nu eigenlijk pas dat ik even een paar foto’s had kunnen nemen van het horloge.

Ik ben er ook wel achter gekomen dat dit soort horloges te veel aanwezig zijn imo. Te fors vooral. Blijkbaar heb ik die tijd een beetje gehad en nu achter me gelaten. Nu meer van de dressers en lederen bandjes…ik wordt ouder :wink: