Beste HF lezers,
Na gebruik van diverse Tsuyosa modellen en de Zenshin stond de Series 8 op mijn lijst om het een keer aan te schaffen.
Wachtend bij de incheckbalie op Schiphol en de vraag van mijn vrouw beantwoord te hebben naar welke horloge ik naar zal kijken tijdens onze vakantie kwam ik de advertentie Citizen Series 8 tegen van @Sean010 Na een leuk gesprek, gelijk deal gesloten tijdens het begin van mijn vakantie ![]()
Citizen introduceerde in 2008 de Series 8 voor de Japanse markt en pas later in 2021 werd het wereldwijd gelanceerd.
De Series 8 is een van Citizens meest verfijnde mechanische collecties, met opvallende kastvormen, gedetailleerde wijzerplaatafwerkingen en een sterke aanwezigheid om de pols. Cijfer “8” is gekozen als symbool voor de oneindige (∞) mogelijkheden van Citizen vakmanschap.
Hij draait op in house gefabriceerde caliber 9051 uurwerk. Het uurwerk is bestand tegen magnetische velden tot 16.000 A/m, waardoor het veel minder gevoelig is voor smartphones, tablets, laptops en andere dagelijkse elektronica. Dat is een groot pluspunt ten opzichte van veel standaard automatische uurwerken.
De H links bracelet is perfect afgewerkt en zit heerlijk om de pols. De nieuwe sluiting is goed gelukt. Ik vind hem erg nauwkeurig lopen en vind het één van de beste horloges onder de 1K
Om de pols ![]()