NA: Citizen Series 8

Goedemiddag beste HFers,

En weer een nieuwe ster aan het firmament!
Eergisteren kwam hij aan vanuit Slowakije voor een strakke prijs en met de bracelet keurig op maat gemaakt, deze Citizen.
De 2e Citizen in mijn collectie en wederom een duiker, alhoewel, imo meer een dress-duiker.

Dit is een limited edition van 1700 stuks, behoorlijk veel zou je zeggen, maar voor een wereldspeler als Citizen…

Ik was meteen verliefd op de prachtige zalm/koperen dial, gevat in een staal/chromen kast. Een prachtige combinatie. :smiling_face_with_three_hearts: Het motief op de wijzerplaat verwijst naar de Japanse kersenbloesem (sakura).

De octogonale bezel zie je vaker en is een Genta-ontwerp. Het bekendste horloge met deze bezel is natuurlijk de AP Royal Oak maar ook oa de GP Laureato heeft hem.
Tegenover de crownguards zie je links een soort van opzetstuk, vast bedoeld om het geheel meer symmetrisch te krijgen. Mooi gedaan.
Al met al een hoekig geheel dat het horloge een stoere uitstraling geeft, ook al door de prachtige integrated bracelet.

De interne duikring met de eerste 15 minuten in zwart, matched met de 2 zwarte kronen waarvan de bovenste de interne duikring bediend. De kronen hebben geen screw down maar de waterdichtheid is toch 200mtr.

De motor is het Citizen inhouse 9051 kaliber met een tikgetal van 28800 en 42 uur gangreserve.
Alles versierd met Tokyo striping :grin:
Een weerstand van 16000 Gauss zorgt ervoor dat magnetische apparatuur tot 1 cm in de buurt mag komen zonder gevolgen.

De bracelet is aan de kast 24.5mm aflopend naar 20mm bij de sluiting.

De diameter is 42.6 maar met de crownguards en opzetstuk links 44.7mm
De dikte is 12mm
Natuurlijk is deze Citizen voorzien van ontspiegeld saffierglas en een prima werkende lume.

Dank voor 't kijken en tot de volgende NA! :grin:

107 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Van harte Gerbert! Wat een geweldig mooie wijzerplaat. :star_struck::ok_hand:

1 like

Heel toffe dressy duikert :facepunch: gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Gaaf man!

1 like

Heel lekker deze! :100:

1 like

alweer een pareltje van citizen :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Stoer horloge, echt Citizen. :ok_hand:

1 like

Prachtig exemplaar, veel draagplezier toegewenst :+1:

1 like

Thx!

Ben er helemaal weg van David :smiling_face_with_three_hearts:

Echt hè!

Thx! :melting_face:

Thx John :slightly_smiling_face:

Echt fan geworden van dit merk! Goed bezig dat Citizen.

Thank you!

6 likes

Mooi man! Enjoy! :grinning: :+1:

1 like

Ha Gerbert had je al gefeliciteerd maar ben zeer benieuwd naar die zeer strakke prijs van deze serie 8. Die integrated bracelet is idd heel mooi, maar ik denk dat een leren band hier ook mooi zou op hebben gestaan. Maar ja die vlieger gaat niet op.
Heb zelf ook nog een nieuwe dresser liggen van Citizen, maar Assie is te lui, wil pas in het weekend foto’s maken en je weet als ik het doe wordt het een zooitje :wink:

1 like

Mijn beste,

Chapeau.:ok_hand:
Mooie aanwinst hoor!!
En zoals reeds vermeld, wat een bijzondere wijzerplaat!!

Veel draagplezier dan ook met deze markante Tijdgenoot⌚

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd. Echt een bijzonder mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd, en veel plezier ermee!

1 like

Klopt, nogmaals dank Ferry!

Dank voor je immer mooie woorden Coenraad!

Daarvoor ook :tophat:

Hartelijk dank!

4 likes

Heel mooi, proficiat

1 like

Fraaie aanwinst met een toffe wijzerplaat, speelt mooi met het licht … :star_struck:
Veel draagplezier!

1 like

Mooie wijzerplaat, gefeliciteerd !

1 like

Heel aparte wijzerplaat maar mij iets te druk.
Een “rustiger” model Series 8 staat nog in het blauwe gedeelte :wink:

1 like