Toen we begin dit jaar besloten om naar Japan op vakantie te gaan, besloot ik ook om een The Citizen aan te schaffen, als prachtige souvenir.
Initieel had ik mijn ogen op een witte wasi/rijstpapieren klok gezet, maar toen ik in Osaka bij de Citizen Flagship Store naar binnen liep vielen die mij tegen. Ik kan het niet echt plaatsen, maar wat ik op de foto’s prachtig vond, het relief van het papier, de markers die lijken te zweven op de plaat, vond ik in het echt niet mooi.
Wel hadden ze een limited edition, 600 stuks, liggen met blauwgrijs / donkerblauw gestreept wasipapieren plaat, en de markers op de plaat. Kast en band uit titanium wat ik zelf echt prachtig vind door de matte-glans.
Ik heb geen afkeur tegen quartz, en deze ecodrive met PV-tech bevalt me wel. De belofte om alleen maar de klok te verzetten met de winter/zomertijd wisseling is fijn, alhoewel de 80uur van tissot ook ruim voldoende is.
Nu gaat iemand vast vragen wat de diameter is, of de lug-to-lug, En ik heb geen idee. Het is een prachtig horloge en ligt heerlijk op de pols
i citizen,
zelf ben ik geen held in foto’s maken, dus kan/mag ik van jou ook niet eisen om mooiere foto’s te plaatsen, maar als je het wel kan… doen
het ziet er natuurlijk een mooi exemplaar uit
draag hem met plezier