NA: Citizen Tsuki-Yomi Moonphase

Daar is ie dan, mijn eerste post op het forum!
Heel toepasselijk, hij gaat namelijk over mijn eerste ‘echte’ horloge. Ik heb al een aantal sporthorloges en smartwatches gehad, maar nu dan mijn eerste uurwerk.

Na lang allerlei opties, onder andere op dit forum, te hebben overwogen, is de keuze uiteindelijk gevallen op de Citizen Tsuki-Yomi BY1010-81L. Dit vooral vanwege het unieke uiterlijk met de maan op de wijzerplaat, maar ook vanwege de gave functies, zoals het gelijkstellen van de tijd met de atoomklok en de ‘moonphase’ die tevens zichtbaar is op de wijzerplaat.

Mijn aanwinst is nog niet thuis bezorgd, maar hier even een aantal plaatjes van het wereldwijde web voor een leuke impressie.

Dan gelijk een brutale vraag voor jullie:
Ik zou graag een ander bandje willen bestellen voor het horloge, ik ben zelf namelijk niet de grootste fan van een metalen band. Ik zit zelf te denken aan een mooie lederen band, of eventueel een kunststof/nylon band.

Wat voor soort en kleur band denken jullie dat goed zou passen bij dit horloge?
En wat is een goede plek om zo’n band te bestellen?

Ik hoor het heel graag van jullie!
Wachtend op een antwoord, ga ik lekker genieten van het vooruitzicht dat mijn eerste klokje morgen met de post zal arriveren!

52 likes

Gefeliciteerd met je maanfase als NA Martin

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze robuuste Citizen.
Mooie wijzerplaat met die Moonphase!!

Ik wens je er een glorieuze tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig horloge en gefeliciteerd! Wat de keuze voor een band betreft is het belangrijk om in de overweging mee te nemen of je het horloge om wilt houden tijdens het douchen, zwemmen of ander watersporten e.d. Dan best om kunstsof/rubber te kiezen. Mooi diep donkerblauw of zwart altijd goed. Succes

1 like

Wauw, mooie wijzerplaat zeg. Heel veel draagplezier gewenst. Een zwarte leren band met vouwsluiting misschien?

2 likes

Mooie aanwinst met prachtige wijzerplaat! Suggestie voor een andere band zou voor mij persoonlijk een FKM bandje zijn. Deze zijn op AliExpress al te vinden voor €10 ofzo, hoeft niet duur te zijn. Is ideaal voor dagelijks gebruik en al zeker aangezien de horloge 100m waterdicht is. Voor wat ‘sjiekere’ gelegenheden kan je er altijd een net lederen bandje op doen!

Foto van AliExpress

3 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige nieuwe aanwinst, complimenten dat je deze als eerste “echte” horloge hebt gekozen.

Ik denk dat het advies om voor een mooi rubberbandje op Aliexpress te kijken een hele goede is en als jij een mooi leren bandje wil dat jij helemaal kunt samenstellen naar jouw smaak zou ik zeker eens kijken bij

3 likes

Hele mooie Citizen, gefeliciteerd met je aankoop.

1 like

Heb zo al de blauwe als de witte plaat ze zijn prachtig.

5 likes

5 likes

En mooi en interessant horloge!
Wat betreft een bijpassend bandje, zou ik voor suède donkerblauw gaan. Suède heeft (vind ik) een iets zachtere uitstraling en dan leer. Dat zou hier goed bij passen

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :pray::hugs:

1 like

Proficiat!

1 like

Mooie Citizen!

Kijk voor een bandje ook even bij onze forum sponsor. Bijvoorbeeld onderstaande optie:

https://www.horlogebanden.com/suede-leather-v-stitch-vintage-horlogebandje-blauw/?classid=

3 likes

Mooie citizen met dito wijzerplaat.
Voor een bandje zou ik of voor rubber of een mooie suède band gaan. Of allebei voor de afwisseling.

1 like

welkom hier. En ook met je NA. We zien je graag in het Citizen-topic terug :smiley:

1 like

een mooi horloge,
heb er ook mijn oog op laten vallen maar ik twijfel nog,
ik heb er dan ook al zoveel :smiley:
als je hem binnen hebt,
draag hem dan met plezier

1 like

Gefeliciteerd!

1 like