Natuurlijk beginnen we gelijk met een foto van het horloge:
Now playing:
Green River - Creedence Clearwater Revival
![]()
![]()
Toepasselijker muziek nummer gezien mijn roadtrip en mijn groene NA gaat er niet zijn. Ik heb dan ook CCR grijsgedraaid tijdens onze trip. Dus zet ‘m op om even in ‘t sfeertje te komen.
Ik ben al zolang naar dit specifieke model van Citizen aan het kijken, telkens als ik ‘m ergens tegenkwam moest ik even binnenkijken en heb ‘m tweemaal op verschillende plekken gepast. In de 37mm is ‘ie echt perfect voor mij. Ik draag normaliter dagelijks mijn Tudor Black Bay in 36mm dus deze valt helemaal in mijn straatje qua afmetingen. Nu was ik iets meer dan 3 weken geleden jarig en mijn vriendin wilde mij graag een origineel tijdloos kado geven. Ik ben zelf nogal een gierigaard als het gaat om horloge aankopen boven de 100 euro (of aankopen in het algemeen als ze geen “functie” hebben). Casio’s ed. gaan er sneller doorheen, vast herkenbaar bij velen ;). Ennnn dus ben ik zo blij als maar kan wanneer mijn vriendin dit horloge dus voor mij kado heeft gedaan!
Tadaaaaa:
Ik ben 2 dagen na de NA 3 weken lang gaan roadtrippen door Amerika samen met mijn vriendin en ik ben vandaag teruggekomen, dus nog heerlijk aan het nagenieten. De Citizen kon dus direct mee op reis en is inmiddels omgedoopt tot voor mij een echte alleskunner!
Na een eerdere west coast roadtrip door Amerika zijn we dit keer iets meer landinwaarts gegaan. We begonnen in Denver en pakten de volgende national parks mee: Rockies, Badlands, Yellowstone, Grand Teton, Bryce, Capitol Reef, Arches en Canyonlands. Hier gingen we door 7 verschillende staten en hadden we meer dan 6000 (!) kilometer op de Ford Mustang:
Plaatjes van de sunburst:
De groene sunburst is fantastisch en is in verschillende soorten licht echt telkens anders. Het is dan ook een horloge waar je constant naar blijft kijken.
Sfeerbeeldjes national parks:
De band is ook echt geweldig. Met temperaturen variererend van 15 graden tot aan 35 graden + is deze band echt heerlijk. Ik had initieel een goeie fit te pakken en hoefde niet gebruik te maken van de eventueel 3 micro adjusts:
Binnenin vinden we het alom geprezen werkpaard caliber 8215. Erg mooi met zo’n see through case back! Rotor hoor je af en toe maar is zeker niet storend:
Plaatjes in het donker. Zo knalt ‘ie echt donkergroen soms bijna zwart uit op de wijzerplaat. Het is soms wat lastig vast te leggen op foto maar mocht je ‘m eens tegenkomen, pas ‘m vooral:
Zo zie je maar weer wat een vette release dit is en voor mij extra speciaal gezien de reis en het kado. Het horloge zal mij dus altijd doen herinneren aan dit moois! Ik ben in ieder geval enorm blij met dit horloge welke ik nog veel ga dragen. Ik heb er mee gehiked, gezwommen en heerlijk vakantie mee gevierd. Het is werkelijk waar, nogmaals, een echte alleskunner. Thanks voor ‘t lezen!