Ik wilde een horloge voor de aankomende vakantie in juni. Probleem is dat ik in de afgelopen jaren wat ben afgevallen en daarbij zijn mijn armen/polsen niet gespaard.
Mijn enige horloge is 42mm Mondaine met een lug-to-lug van 48mm. Deze had ik heel lang niet gedragen dus maar eens weer om gedaan. Alhoewel ik het wel kan hebben, zat het toch niet lekker. Het horloge is gewoon te zwaar en dus niets voor de vakantie (en ook niet voor daarna).
Dus op zoek naar een (kleiner) duikhorloge, want een duiker was wel een vereiste om geen zorgen te hebben voor het zwembad, strand etc.
Een paar op mijn wishlist gezet o.a. de Seiko Mini Turtle, Citizen Aqualand en Citizen Tough Titanium.
De Seiko viel af omdat de door mij gewenste dial niet meer beschikbaar was.
Bleef de Citizen over maar de twijfel (oa de grootte) was te groot dus iedere dag op MP kijken en kom ik een witte NY2300 tegen. Nou, dat is een leuk maatje, lekker zomers dus een berichtje gestuurd en de deal was beklonken. Bleek later dat ie hier ook te koop stond, gemist omdat ik in 1e instantie niet naar dit model op zoek was.
Helaas zat de band niet lekker dus op zoek naar een vervanger. Uiteindelijk een pepsi perlon bestelt bij Wabi en een witte tropic bij Barton. Beide gaan mee op vakantie.
Is er niets te wensen over? Jawel, ik zou een toch net wat groter horloge willen, titanium en een witte wijzerplaat. Wordt lastig, maar ik heb geen haast, voorlopig is dit een blijvertje.
Bedankt voor het kijken.
Gr,
Peter