Ondertussen alweer een goed aantal jaar geleden ben ik mijn horlogereis vrij spontaan begonnen. Op een regenachtige dag kreeg ik ineens sterk de neiging om een luxe horloge aan te schaffen.
Met weinig kennis ging op zoek naar de bekende merken, eerst Rolex…maar veelte duur, dan Breitling…betaalbaar in het tweedehands segment en zien er gaaf uit.
Afspraak gemaakt bij een horlogehandelaar om een 38mm colt te bekijken maar conclussie was al snel dat deze te klein was. Maar hij had een 41mm model liggen en zo liep ik trots de winkel uit met mijn A17380 Colt superquartz.
En daarna kwam er al heel snel een broertje bij de A17313.
Met veel liefde gedragen maar helaas waren er wat turbulente financiële tijden in het vooruitzicht en zijn ze beide op het hakblok beland. In de jaren die erop volgde was mijn passie voor horloges wat meer verdwenen naar de achtergrond. Laatste jaren maakt de hobby weer voor een groot deel uit in mijn leven en had ik besloten een Rolex aan te schaffen voor mijn aankomende 40ste (iedereen wil uiteindelijk een Rolex😝). Dus afspraak gemaakt om te gaan passen, de Airking moest hem worden. Omgeslingerd en even goed op me in laten werken maar kreeg geen kriebels ondanks dat er Rolex op de plaat stond! Balen…
Wat nu…Nou ik wist het al snel, ik wil mijn Colt terug!
Maar zoals de tijd alles veranderd, zo ook mijn smaak. En ondanks dat ik ooit zelfs het oude Breitling logo schreeuwerig heb laten tatoeëren op mijn been, kan ik nu het rustige nieuwe logo waarderen.
De nieuwe lugs, wijzerplaat en logo maken dit horloge volwassener in elk opzicht, en dat is iets dat ik zelf ook ben geworden.
Kennelijk ben ik nog niet klaar voor een Rolex, maar uiteindelijk wil iedereen…waar hij of zij kriebels van krijgt
Bedankt voor het lezen