Hoppa, een skeleton horloge! Een vinkje afgevinkt…
Vóór mijn ‘HF periode’ wou ik steevast een skeleton horloge hebben. Maar toen ik me in horloges begon te verdiepen, heb ik het idee een tijd laten varen. Het bleek al snel dat skeleton horloges niet steeds het fiat krijgen van horloge liefhebbers, een stempel gecreëerd door goedkope rariteiten. Onleesbaar, slecht ontwerp, teveel ‘clutter’ op de dial, asymmetrisch, enzovoort.
Uh, en de gestempelde zijn niet echt prijsgunstig.
Vandaar mijn zoektocht gestart naar een betaalbaar, leesbaar, uniek skeleton horloge. Vele waters doorzwommen, maar ik ben gestrand bij deze anomalie/vreemde eend, de Code 41 Anomaly T4.
Hij had het allemaal: een niet alledaagse kast, apart dial ontwerp, schitterende band, diep-(echt heel diep)-tezicht, betrouwbaar binnenwerkje (SW200-1 S a), leesbaar, en de kleurstelling heb ik mee helpen stemmen.
Vorig jaar in juli besteld, en vorige week geleverd.
Hier dus wat pics van deze schoonheid.
Ik was reeds vertrouwd met het merk en had er het volste vertrouwen in. Getuige de 2e versie van de vreemde eend, de Anomaly-02. Hier broer en zus tesamen:
Ik zou toch voor die “gouden” gaan vanop de foto hoor
Of toch niet Zeer fraai die Code 41 skeleton, geniet ervan. De Anomaly ziet er ook leuk uit (kan je misschien een iets duidelijker foto hiervan posten? )