NA Continental handwindertje

Dit jaar heb ik al enkele aankopen gedaan en me voorgenomen om het even wat rustiger aan te doen de komende tijd. Dan gaat met op een zaterdagnamiddag eens snuisteren op een online 2dehands markt en zie je een mooie horloge voor een klein bedrag en nog wel vlakbij in de buurt.
Het is nu niet een speciaal horloge of bekend merk maar vind het zelf gewoon een leukerd , en voor het bedrag laat ik wel even een weekje de frisdrank dan is het nog gezond ook :smile:

Dit is hem dan, een jaren 60 Continental gold plated handopwindertje, vermoedelijk een EB8805 of EB8800 mechanisme, dit moet ik nog eens nazien.

9 likes

Hij is mooi !
Zonder datum… altijd +1 !
Goeie koop dus, beter dan frisdrank…

1 like

Mijn beste,

Wat een leuke aanwinst!!
En wat een aparte horlogeband!!
Veel draag-plezier dan ook met deze appetijtelijke Continental.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Handwindertje? Een dergelijk horloge verdient het predikaat Handopwinder… :kissing_heart:

1 like

Mooi man, gefeliciteerd! Alleen die band, ik weet niet wat ik er van moet denken. Wat vind jij daarvan?

1 like

Proficiat met deze mooie N.A. :clap::+1::clap:

Ik wens je nog veel draag en vooral kijkplezier met dit mooie vintage exemplaar :+1::clap::+1:

@Fate_Amenable_To_Change die band past volgens mij wel bij de tijdsgeest van de jaren 60/70 van de vorige eeuw dus kan het wel op zo’n horloge

2 likes

Hij is in ieder geval karakteristiek vreemd voor die tijd. Net alsof rally seks heeft gehad en een soort van liefdesbaby produceerde met een bund strap. Brrr. :slight_smile: Wellicht “zo fout dat het goed wordt”…?

2 likes

Dat is waarschijnlijk de meest logische verklaring :wink: maar ergens voelt het voor mij dus niet zo verkeerd aan… ergens…

In de jaren 60/70 werden wel meer vreemde zaken gedragen, zie dit een beetje als de voorloper van de punk en als afzetten tegen de beatnik…

2 likes

Ach…

tenor

Er was ook erg veel goed aan de 60s.

dc8094b742c86b88d7f4c6a884485411

Beehives, Go-Go, Bardot, Cardinale en last but not least Ms Peel.

pan-of-Emma-Peel-in-leather-animated-gif-diana-rigg-39887636-560-420

3 likes

Leuke dames

1 like

Inderdaad :+1::+1::+1:

1 like

Dat is er eentje van lang geleden maar ik herinner mij die nog van op de Franse zenders: Chapeau melon et botte de cuir

2 likes

Het bandje lijkt inderdaad vreemd, is ook niet echt mijn smaak maar hoort bij het horloge. Heb de indruk dat deze bijna niet gedragen is en zal het bandje ook niet dragen want het leer is verdroogd en hard geworden. Het horloge is uit de jaren 60 en had de eigenaar blijkbaar nog als geschenk van zijn baas gekregen.

1 like