NA: Corgemont Chronometre

Overgenomen van forumlid RBK:) Een lekkere harde tikker weer:)

Het betreft een Corgemont Chronometre.
Er zit een 17 steens uurwerk in met zwitserse ankergang.
De kast is gold plated, 10 jaar gegarandeerd, enkele doorslijtplekjes, deksel zwaait iets te ver open. veertje voor openen deksel wel goed.

Het uurwerkje heeft een service gehad, en ziet er weer netjes uit en het loopt ook zeer netjes op tijd en met een mooie uitslag van de balans. Helaas zijn er ooit wel wat krassen op het uurwerk gemaakt, maar dit is niet zeer storend.
De kast ziet er netjes uit, enkele doorslijtplekjes, dekseltje springt open als op de kroon wordt gedrukt, echter iets te ver.

Glas is origineel, dus een zeer dus savonneteglas, weinig krassen, wel een enkel oneffenheidje. Wijzerplaat en wijzers zijn netjes.

Nu nog op zoek naar het bouwjaar:)

Bij mijn weten is deze ooit van Koen geweest. Misschien weet hij er iets meer van.

Mooi zakhorloge, jammer dat we het uurwerk niet kunnen zien.

Klopt :slight_smile:

:)-d

RobertGerard Schreef:

:)-D

Hey Robbert

gebruik je die zakhorloges ook in de praktijk
of loop je normaal ook met een polshorloge ?

grt. Gerard

Ha Gerard,

Jazeker gebruik ik ze! Mijn verzameling is nu compleet: heb nu 8 werkende zakhorloges, 4 vintage en 4 nieuwe… voor elke dag een!
Heb nu ook een polshorloge: Orient automaat met gangreserve, die gebruik ik voor het gelijkzetten:) Wel op de winder soms natuurlijk:)

groets:)

@ RobertGerard

Hoe zijn de reacties zodra je opeens een zakhorloge gebruikt ?
lijkt me vooral dat je met deze reacties te beantwoorden al gemiddeld 20 minuten per dag te laat of tekort komt :wink:

Gnif lol, ze weten van mij niet beter dus…, come to think of it heb ik eigenlijk mijn hele leven al zakhorloges gebruikt, op een Seiko5 automaatje uit mijn studententijd na… :slight_smile:

Weet je, de meesten lopen opvallend goed in de pas!!