NA: Corniche Heritage Sand Militaire Deux

Een hele mond vol de naam van mijn NA. Vrijdagavond kwam hij binnen en de meesten zullen hem al voorbij hebben zien komen in diverse topics het afgelopen weekend.

Corniche is Frans en betekent zoiets als (kronkelige) kustweg. De oprichters haalden de inspiratie voor deze naam uit de vakanties uit hun jeugd aan de Franse rivièra.

Verder is er niets Frans aan dit horloge want de thuisbasis van dit merk is in Stockholm,
Zweden. Het bestaat toch al wel een tijdje, vanaf 2013.

Ik was meteen verkocht door de looks van de Corniche. Een zandkleurige keramiek dial, ook vaak olijfgroen wat afhankelijk is vd lichtinval, met goudkleurige indices en de dito wijzers op de witte subdials raken bij mij de juiste snaar.
Dit alles is verpakt in een 316L volstalen kast. De kroon is gesigneerd met een C.

Die kast heeft een diameter van 39mm en is 11.5 mm hoog. Tussen de 20mm lugs bevindt zich een beige canvas (de makers noemen het een Japanse cotton-hemp by Fujikinbai) band met quick-release. Niet zo’n fan van vlindersluitingen, maar deze draagt toch redelijk comfortabel.
Het glas is uiteraard saffier met AR-coating.

De motor is de welbekende Meca-Quartz VK64 hybrid van Seiko. De secondewijzer vd chrono beweegt dus met kleine stapjes over de dial.
De VK 64 komt altijd met een minuten en 24-uurs aanduiding op de subdials.

Het horloge is gelimiteerd tot een aantal van 249, het nummer staat op de zijkant op een gemonteerd inzetstuk.

Het horloge kwam in een keurige pianolak doos met een poetsdoekje, tag en handboekje.

Resten nog de foto’s, bedankt voor het kijken!

47 likes

Wat een verrassend cool ding. Heel veel draagplezier. :ok_hand:t3:

2 likes

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

De mooie kleur valt meteen op, fijne aanwinst. Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooi horloge, heel aparte kleur wp. Prijzen alleszins redelijk. Jammer dat ze die hennep-bandjes (nog) niet los verkopen.
Enjoy!

1 like

Thx!

Heel wat kleuren in mijn collectie gehad en nog.
Deze zand/olijfgroen voegt er weer één toe aan het pallet.

3 likes

Gaaf! :wink:

1 like

Had je al gefeliciteerd Gerben, doe het nogmaals in je NA topic :+1: :ok_hand:
Trouwens hele discussie thuis over gehad, ik wil een Zweeds horloge, dat ze er een Franse naam aan geven boeit mij voor geen meter. NEE vindt Assie hem weer niet mooi en daar er 3 horloges in de pijpleiding zitten, geen toestemmimg van de baas. Pfff die zit echt boven op het geld :wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze fraaie NA :+1:

1 like

Bijzonder horloge! Gefeliciteerd met deze aanwinst!

De achterkant doet me denken aan zo’n spelletje wat we vroeger als kind hadden waar je zo’n kogeltje door een labyrintje moest zien te krijgen. Misschien speelden de oprichters van dit merk dit ook wel op de achterbank van de auto op weg van Zweden naar de Franse Rivièra. :grinning:

1 like

Had 't gezien Ferry dus dubbel dank :slightly_smiling_face:

:laughing:

Deze is ook al nr 3 dit jaar maar tegen jou kan ik niet op. Wel lichtelijk begrip voor Assie wat jouw aankoopbeleid betreft. Aan haar smaak moet blijkbaar nog wat gewerkt worden :wink:

Dank! :slightly_smiling_face:

Dank en mss wel ja :smile: Toch een hele reis met de auto voor kinderen.

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Mooie aanwinst. Toffe uitstraling en mooie kleur dial. Gefeliciteerd met deze LE als NA

1 like

Ik heb eerder associaties met wellicht de mooiste Rolls Royce ooit, de Corniche uit de jaren 70. Ik heb er een gehad in lichtblauw metallic met tan-leren bekleding. Mijn zoon heeft 'm nu.

3 likes

Prachtig pistache.
Mooie rustige plaat.

1 like

Mooie Corniche. Goed in verhouding zo te zien. :+1:t2:

Gefeliciteerd!

1 like

Verassend mooi horloge, veel plezier ervan!

1 like

Mijn beste,

Wat een waanzinnige wijzerplaat!!
Chapeau.:ok_hand:
Gefeliciteerd dan ook met deze uiterst fraaie Corniche!!

Ik wens je er een uitzinnige tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze aparte maar mooie verschijning! :hugs::pray:t3:

1 like

Wat een heerlijke aanwinst :ok_hand:t2: veel draagplezier gewenst.

1 like