Na ooit een Cartier tank Solo te hebben gehad, ben ik een grote fan gebleven van het tank model. Altijd chique, volgens klassieke begrippen sportief en meestal bescheiden van formaat en in aanwezigheid. Kanttekening vind ik wel altijd de beperkte waterdichtheid. Niet dat je ermee gaat zwemmen, maar toch wat als je weer eens door een flinke hoosbui loopt. De afleesbaarheid aangezien wijzerplaat en wijzers doorgaans wat kleiner zijn. En dan het prijssegment. Diverse courante merken brengen een tank uit, maar eigenlijk blijf ik automatisch altijd alles tegen de lat van Cartier en JLC leggen. En dan kom je ergens online een Corniche Visionnaire OC Limited Editie tegen ![]()
Wow een tank met de uitstraling van een toolwatch, daar moest ik even verder induiken.
Geen verkeerde specs en ook nog eens 50m waterdicht, geen zorgen meer om regen en kids met waterpistolen. Gelijk ook maar even wat extra onderzoek naar het quartz uurwerkje. Dit blijkt een Miyota 2025.
Een perfecte keuze voor een klein en niet te dik horloge (7,4mm). Het caliber is specifiek ontworpen om uren en minuten aan te geven en staat bekend als een bewezen goed uurwerk voor weinig geld.
En wat maakt dit een special edition? Toch maar eens kijken wat de “reguliere” varianten zijn… Ik vind ze mooi maar toch wat te shiney en daarmee wel wat “vrouwelijker”. Wat mij betreft had het merk er beter voor kunnen kiezen deze OC versie en interpretatie in verschillende varianten uit te brengen. En wellicht één “shiney” variant als limited edition…
Blijft marketing. Over marketing gesproken, toch ook maar even gekeken waar OC voor staat.
Er lijkt niet erg veel over te vinden, behalve dat ze soms producten rebranden of aan toevoegen wat als exclusief gezien kan worden (?). In ieder geval goed werk van “OnlyClassy” voor wat betreft deze Corniche! Exclusief betekent een batch van 200 stuks, uiteraard inmiddels uitverkocht.
Dan het moment van ontvangst en uitpakken, de verpakking is budget maar ook best netjes, zelfs met een pas en serienummer inbegrepen.
Het bijbehorende bandje is mooi en van goede kwaliteit, maar voelt voor mij toch wat te iel en licht. Al ziet het er op de foto erg cool uit.
Dus maar snel een nieuw bandje besteld welke onderweg is. Tot dan een te groot 20mm bandje van soepel leer er netjes tussen gekregen. Ben er meer dan content mee.
Hierbij de foto’s:
De grijze kast (geborsteld staal) voelt licht maar stevig aan en heeft bescheiden maar mooie vormen. De wijzerplaat heeft een mosgroene korrelige structuur. De merknaam en het OC logo zijn symmetrisch mooi in evenwicht.
Om de pols in daglicht lekker bescheiden maar absoluut one of a kind.
S’avonds deze fantastische lume, waarbij de glad gepolijste wijzers en indices, de zichtbaarheid sterk vergroten.
En om af te sluiten een full lumeshot.
Zoals je zult begrijpen grote blij hier met deze tank. Design, specs en originaliteit, wow ![]()