NA: Cornische Heritage Sand Militaire deux

Ja hoor het is weer zover, niet mijn schuld hoor. Daarvoor moet je bij @M_Singer aka Gerbert zijn. Waarom laat die nu weer zo’n mooi horloge aan mij zien, ging ik dus gelijk achteraan. Vooral deze is uitverkocht bij Cornische, deze is een LE van 249 stuks. Ze hebben nog wel een andere maar die heeft een LE van 250 stuks.

Dit is echt wel een mooi horloge, Zweeds design, welke natuurlijk zeker gaat naar het kind van mijn jongste zoon, moet nog wel eerst geboren worden in augustus :smiley:. Die hou ik natuurlijk heel erg netjes, kan zowel door dames als heren gedragen worden en aangezien ik niet wil weten wat het wordt, wel een mooi horloge om door te geven als de tijd rijp is :wink:

Het is dus een verwijzing naar de chronograaf uit de jaren 50, toen bestond Cornische nog niet en heel leuk, het verwijst ook naar de Franse riviera.
Zoals je wel kunt zien op de foto’s zie je geen sec.wijzer of datum.
Natuurlijk mag je het geen dress watch noemen wat ik (eigenwijs zoals ik ben) wel doe :wink:. Anderen zouden het eerder een sportief horloge noemen, maar ja dat zijn anderen he :grinning:.

Ik kreeg hem donderdag al binnen, maar ja mocht er nog niets mee. Assie moest en zou eerst een zwik horloge maken, zelfs nog in de stickers en nog vele anderen. Zoals zij zegt, ze willen foto’s, nou dan krijgen ze foto’s.

Hij kwam dus donderdag binnen en ja hoor, Assie wilde deze ook in beslag nemen. Maar gaat natuurlijk niet gebeuren, hoewel hij haar ook netjes staat :smiley:

Natuurlijk begin ik eerst met de specs. zoals altijd:

Dial 39mm en zeer zeker netjes afgewerkt 316 staal
Dikte is 11.5mm wat dik lijkt maar komt omdat het een Hybrid is
Glas saffier
uurwerk een VK64 meca-quartz, chronograaf is mechanisch
leren band met vouwsluiting die mooi matcht met de keramische wijzerplaat met vouwsluiting
5 ATM

Al met al een mooie aanvulling op mijn collectie en niet 1 die je op iedere hoek van de straat tegenkomt. Ben er natuurlijk heel blij mee, benieuwd naar de reacties wat jullie van dit horloge vinden?

Dan nu de foto’s, eerst die van mij waar Assie ontevreden mee was en dan die van Assie

2000_2-3
2000_3-1-3
2000_4-4
corniche_sand_miltaire_deux
itw1-1-2
itw2-1-2
itw3-1-2
itw4-1-2

Dan nu de foto’s van huisfotograaf Assie :wink:

Klachten over teveel foto’s, schuif ik door naar Assie :grinning:

16 likes

Prachtig horloge Fred!:heart_eyes:

1 like

Prachtige NA Ferry. Geef @Assie62 de complimenten voor de foto’s. Kleur van de wijzerplaat is mooi en geeft zo to zien veel variatie in tinten bij verschillend lichtinval

2 likes

Mooi horloge, met een mooie gedachte!

1 like

Niks te danken Ferry. :smile:

Ga je veel plezier van hebben! :v:

1 like

Mooi hoor! Fraaie kleurstelling. Gefeliciteerd met deze aanschaf! :+1:t2:

1 like

Wat een ontzettend mooi horloge! Kende het merk nog niet, maar ziet er erg gaaf uit. Veel plezier met dragen!

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd Ferry!
Prachtige en verrassend mooie NA :+1:

1 like

Grappig dat ik weinig animo voelde bij de eerste foto’s,dat veranderde instant toen Assie haar blik wierp op het horloge en deze in een zoveel mooiere kleur wist vast te leggen of begin ik kleurenblind te worden, prachtig voornemen met dit mooi horloge​.

2 likes