Tja, waar te beginnen? Eerst maar een stukje muziek van mijn favoriete Noorse:
Al een poos kriebelde het, en kwam ik de ene na de andere potentiële toevoeging tegen in het blauw, op Chrono of elders. Tot deze mij bij de lurven greep. ![]()
In de ‘Wat had je willen dragen vandaag?’-draadjes heb ik mijn voorliefde voor Credor al vaker laten blijken. Op de een of andere manier spreken alle wat meer ingetogen modellen uit het heden en verleden me erg aan. Dat de Credors veelal zijn voorzien van een uitstekend quartz uurwerk helpt daarbij. Gezegd moet worden dat ik mijn horloges liever niet kleiner dan 37mm heb en dan wordt de spoeling gewoon dun.
Jammer verder dat Credor in de afgelopen twintig jaar ieder jaar het prijspeil stelselmatig heeft verhoogd.
Een nieuwe is voor mij daarom geen reële optie, als ik het voor mezelf ook financieel leuk en verantwoord wil houden.
Dan moet je dus hopen op een mazzeltje, en warempel. Onlangs verscheen deze via Chrono op mijn radar. Achtergrondinfo proberen te op te diepen uit de krochten van het net, maar niets, nada, noppes te vinden.
Toen ik uiteindelijk contract opnam bleek dat een eerdere geïnteresseerde net had afgehaakt vanwege te dikke polsen voor de bracelet. En die bracelet, die maakt nou net dit horloge. Laat ik het zo zeggen: zonder is het niet half het horloge als met.
Een two tone had ik nog niet; überhaupt is dit mijn eerste horloge met waarlijk goud. De wijzerplaat is typisch des Credors, met een tweedelige indeling waarbij de binnenste cirkel en mooie Japanse Sonnenschliff heeft.
Beetje gelijk aan mijn Node, al is die meer zilverwit dan deze.
Zoals gezegd: ik kan hier geen typenummer van vinden. Hij moet ergens onderdeel zijn geweest van de Pacificlijn, getuige de afbeelding van het zeilschip op het achterdeksel. Geen GCAR of GCAT nummer dus; mocht iemand die nog tegenkomen, laat het me weten. ![]()
Normaliter verbind ik een gebeurtenis of reden aan een aanschaf. Bij deze is die puur en alleen op basis van het horloge an sich. Ik vind 'm zo enorm gaaf! ![]()
Plaatjes:
Bedankt voor het kijken. ![]()