NA: Crepas Cayman

Na jaren weer eentje kunnen bemachtigen! In mijn ogen een van mooiste ‘echte’ duikhorloges: Crepas Cayman, gelimiteerd op 299 stuks wereldwijd.

De diameter zonder kroon is weliswaar 44,50mm, maar door de relatief korte lugs valt dat niet zo op en draagt de Cayman comfortabel.

De dikte van het horloge is 16,90mm en dat is nog zonder het glas. Het glas loopt bol, hoewel het horloge hiermee in het midden ruim 21mm meet, zie je dat er hierdoor niet aan af.

De kast, bezel en kroon zijn gemaakt van chirurgisch stainless steel 316L. Het glas is saffier. De stalen band is “bead of rice”, met twee typen verwisselbare sluitingen. Bead of rice vind ik persoonlijk niet heel fraai vandaar dat ik m op canvas draag. Origineel zit er ook nog een NATO bij.

Van de site:

  • Swiss ETASA 2824 TOP grade.
  • Water resistant 300 atmos. / 3000 meters/ 9900 ft. Screwed crown and case back cover.
  • Antimagnetic: 70.000A/m.
  • Inside AR coated anti scratch crystal with domed shape.
  • 120 positions bezel. Inclined inlay sapphire bezel.
  • Automatic helium valve at 9 position.
  • Polished faceted hands.

En nu natuurlijk nog een paar plaatjes van vandaag:



36 likes

Mooi ding, wel groot. proficiat

1 like

Heel erg mooi deze Crepas!

1 like

Heel gaaf!

TWSS :drum:

2 likes

Geniet van dit mooie merk.

1 like

Mooi! Blijft een leuk merk! Wel vaak groot inderdaad. De tektite is nog zo’n klatser en al even fraai.

Geniet ervan!

gr, HJR

2 likes

Paar jaar geleden mis gegrepen bij deze :grimacing:
Mooi horloge. Vind hem persoonlijk op de beads of rice wel beter tot z’n recht komen.

1 like

Had nog niet eerder gehoord van Crepas. Ik vind het een prachtige duiker, geniet ervan!

1 like

Zal ik m vast binnenkort nog wel eens op dragen en dan een fotootje posten. Zoals gezegd ben ik niet zo’n beats of rice fan, maar wellicht dat deze combi me positief verrast.

1 like

Een flinke jongen. Maar wel heel mooi.
Heel veel plezier met deze prachtige aanwinst.

1 like

Mooie aanwinst. :+1:
Hier mijn ex op de BOR.

Zoals @Vigorelli zegt net zo een klatser als de Crepas Tektite die ik persoonlijk nog iets mooier vind en weer zou aanschaffen als ik de kans kreeg.

Eigen Foto:

3 likes

Inderdaad ook erg fraai!

Er staat trouwens een Tektite te koop op het Duitse Uhrforum. Vraagt er wel een beste prijs voor… € 1100.

Hij is f*cking mooi !!!
Gefeliciteerd met deze prachtige NA !
Dit is zo mooi van horlogerie: weer een prachtig merk dat ik nog niet kende ! Tnx

1 like

Dank, ben niet huis op UF maar in uitstekende staat zou ik het er zo voor betalen.

1 like

Heel gaaf horloge, als ik er de polsen voor had…

1 like

Lekkere joekel :star_struck:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sportieve schoonheid!!
Ik wens je er een mooie tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je NA, geniet er van

1 like

Mooi horloge en een prima formaat. :+1:
Gefeliciteerd en geniet ervan.

1 like