NA: Crepas DecoMaster

Via Facebook heb ik van een Brit die in St Petersburg woont (jawel) een Crepas Decomaster overgenomen. Hiervoor heb ik helaas wel mijn Evant Tropic Diver 300 Vintage moeten verkopen, maar gelukkig bleek dat vandaag het leed waard!

Het horloge dat ik over heb genomen komt met de ‘kleine’ minutenwijzer en de ‘chromatic depth gauge’ lunette; hierop kun je zien hoe diep je onder water bent doordat de verschillende kleuren op verschillende diepten niet meer zichtbaar zijn. Grappig.

Gisteren helaas de postbode misgelopen, dus vandaag maar even langs het servicepunt:

Thuisgekomen heb ik snel de boel uitgepakt en uitgestald:

De set is compleet! Enige minpuntje is een, waarschijnlijk tijdens het vervoer, afgebroken puntje van een van de gereedschappen. Kan gebeuren.

Toen snel door naar de sportschool en nog sneller weer terug om de metalen band er op te zetten. Een goedkope schakelband van eBay (van prima kwaliteit overigens), gaat 'm niet worden:

Dan maar de originele band er op! Ik moest wel alle extra schakels verwijderen om het passend te maken:

Het is een fors horloge. Ik vind het nog net kunnen:

(NB: ziet er op de foto wat lomper uit dan in het echt, maar desalniettemin is het kielekiele :stuck_out_tongue: )

SPECS

Measures

• Diameter of the bezel: 44mm
  • Diameter of the case with crown guard: 44,65mm
  • Thickness: 15mm
  • Length: 55mm
  • Thickness of the crystal: 5mm
  • Diameter of the crystal: 31,00mm
  • Space between lugs: 22mm
  • Diameter of the crown: 7,50mm
  • Thickness of the bezel: 4,70mm
  • Thickness of the case back cover: 3,20mm

Materials

• Case, bezel, crown and case cover made of stainless steel 316L with brushed finished; straight, circular and radial effects
  • Crystal and bezel inlay made of sapphire
  • Gaskets made of Viton and Tefzel
  • Rubber for diver strap and nylon for ZULU strap
  • Hands, dial and bezel with yellow Superluminova

Features

• Swiss ETASA 2892-A2 TOP grade
  • Water resistant 400 atmos. / 4000 meters/ 13120 ft. Screwed crown and case back cover
  • Antimagnetic
  • Inside AR coated anti scratch crystal
  • 120 positions bezel with screws system to extracting
  • Three bezels available with different functions: 60 minutes counter, no decompression limits and chromatic depth gauge
  • Two minute hands available with different shape
  • Automatic helium valve at 2 position (euh… 4, bedoelen ze, denk ik)

KIT

• DECOMASTER with a bezel to be chosen among the three available designs
  • Minute hand to be chosen, factory assembled. The other design is included in the kit
  • Rubber strap available in: black, orange, dark red or blue
  • ZULU two pieces
  • Airtight packaging case
  • Allen tool and tool to change straps
  • Chamois cloth, brochure, warranty card, stud-bolts and extra screws
  • Water-resistance certificate provided by an independent laboratory

ACCESORIES

• Rubber in black
  • ZULU two pieces
  • Mesh bracelet
24 likes

Leuk en uitgebreid verhaal, gefeliciteerd! Mooie, bijzondere Crepas!

2 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Wat een indrukwekkende klok zeg!!
Kleurrijke bezel!!
Goed hoor!!
Ik wens je er dan ook een energieke tijd mee.:watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Crepas; altijd goed!
Mooie klok, misschien geeft een fotootje via de spiegel een beter beeld van de maatvoering op je pols…:wink:

1 like

Wat een prachtig horloge! Heel gaaf! Ik zou nog heel graag de Crepas l’Ocean willen… Maar zal wel een heel moeilijk verhaal gaan worden vrees ik :thinking:
Heel veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst en verhaal. Top :+1:

1 like

mooie klok

1 like

Erg mooi horloge. Wist niet eens dat verschillende kleuren op verschillende diepten niet meer zichtbaar zijn.
Wat is je polsmaat?

1 like

Ik wist het wel, maar niet dat dit de reden achter de kleurrijke bezel was, tot ik het las op hun website. Mijn vrouw, inmiddels behoorlijk vermoeid van alle foto’s van horloges die ik dagelijks doorstuur, had het meteen goed toen ik vroeg waarom ze dacht dat de lunette zo gekleurd is.

Ca. 17cm. Slordige meting.

Mijn andere duikers zijn 44mm breed (Gruppo Gamma Divemaster) en 45mm breed (Äquator Altura). Alleen is de ‘lug-to-lug’ bij deze een stuk korter, waardoor ze beter op mijn pols passen.

Zoals ik zei is het kielekiele. Er zijn in ieder geval zat kapers op de kust, mocht ik 'm weer willen verpatsen (op weg naar een Oris 65 :stuck_out_tongue: ).

1 like

Dank allen! Ben druk bezig met reviews van enkele horloges. Deze zal ik ook snel uitgebreider bespreken!

Wow die bezel is tof, eenvoudig en doeltreffend! Geweldig horloge!

1 like

Tof ding man, gefeliciteerd.
Ik hou wel van een beetje kleur.

1 like

Tof hoor! Doet het pijn zolang je buik inhouden :joy::joy:

1 like

:+1:

Mmh, daar lijkt het wel een beetje op, ja. Hoek van de foto, denk ik. :stuck_out_tongue:

1 like

Hoe dan ook, prima maat voor je en die kleuren zijn echt fantastisch.

1 like