NA: Crystron limited edition; Zomers, retro en verrassend goed!

Scherp oog en prima, behoorlijk uitgebreide analyse. :ok_hand:Als ik het zo even bekijk is er enorm veel moeite gedaan om een heel interessante kast te introduceren. Dat heb je ook uitstekend beschreven, complimenten met deze aankoop!

1 like

Heren (of dames, you never know :wink:)
Deze woorden van waardering stel ik enorm op prijs! :handshake:

2 likes

Wauw, mooi ding, vooraldie kastvorm is prachtig! En goed verhaal erbij!

1 like

Super horloge :heart_eyes:

En een van de beste NA-verhalen ever!!:raised_hands:t2:

1 like

Op de eerste plaats: heel veel plezier van je nieuwe horloge! Wat een apart model is het toch. Ik zag hem in de Citizen folder staan en heb hem daar ook wel even bewonderd.
En wat is het dan leuk om hem binnen een paar weken hier op het forum, in handen van een andere liefhebber ‘in het echt’ tegen te komen.

En, net als velen voor mij al hebben gezegd, fijn NA topic heb je aangemaakt. Lees lekker weg, mooie plaatjes erbij. Top. Dankjewel!

Tot slot als kleine bonus: Nummer 375/750 is voor de cijfer gekkies onder ons natuurlijk wel een kleine extra, beter dan zeg 284/750.

1 like

:smiley: inderdaad!

1 like

Haha, wat wil je van mij? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar zonder gekkigheid; dat is wel een heel groot compliment! :pray:

Maakt mij niet uit hoe vaak het wordt gezegd; het blijft fijn om te horen :smiling_face_with_three_hearts:

Dit drong ook pas tot mijn door toen ik de NA schreef één dag nadat ik alle foto’s heb gemaakt :sweat_smile:
Het is een leuke bonus erbij ja :ok_hand:

1 like

Vandaag was ik even aan het rondstruinen op de Citizen-website en kwam de volgende afbeelding tegen over de geschiedenis van Eco-Drive:

image

Blijkbaar bestond er nog een versie van het prototype met een knopje op 8 uur.

Ken iemand deze versie?

1 like

Proficiat! Citizen is altijd +1, dikke like!

Wat een verhaal man, dat je daar allemaal tijd voor hebt…

1 like

Ik geloof dat het prototype enkel uitgevoerd was als “kroon-op-8” model, aangezien hij zo ook bij mij in de folder stond bij het openen van de doos.
Ik vermoed dat ze hem bij deze LE een kroon op 3 hebben gegeven zodat ze er een normaal modern uurwerk in konden drukken. Het is dan ook niet zo zeer een technisch hoogstandje. Je betaalt vooral voor het ontwerp, niet de specs.

Dank! Zo’n NA is een deel van de pret voor mij, dus dan is het heel makkelijk om daar tijd voor te maken :grin:
Dat ik dan lang van stof kan zijn krijgen jullie gewoon op de koop toe :joy:

1 like

Ik adviseer je toch maar nog eens naar de afbeelding hierboven kijken :grin: Er zit een kroon én een knopje op de kast. Ik ging er vanuit dat op 8 uur een knopje zat en de kroon op 3 uur. Kan natuurlijk ook andersom zijn (geweest).

1 like

Oeps :sweat_smile: Je hebt helemaal gelijk! Het is wel degelijk dezelfde afbeelding als in het foldertje (ik heb hem er weer even bij gepakt) maar dan is nog niet duidelijk waar dat tweede knopje voor dient. Het eerste waar ik aan moet denken is een Cosmotron “special”. Deze heeft ook een knopje op 8 uur zitten waarmee de secondewijzer (of seconde & minutenwijze) naar 12-uur resetten om hem snel gelijk te kunnen zetten.

1 like

Complimenten! Fraai horloge.

1 like

Ok, klinkt logisch. Ik heb zelf nooit een Cosmotron gehad. Ik dacht zelf in eerste instantie aan dat je hiermee de dagaanduiding zou kunnen veranderen.

1 like