NA CvdK Ariadne

5 jaar geleden kon ik alleen dromen van een horloge als deze.
Van der Klaauw wel eens langs zien komen en het merk heeft mij altijd gefascineerd.
Maar een dergelijke aanschaf was ondenkbaar in de situatie toen, maar na een reeks foute keuzes kwamen een reeks goede, waardoor de horloge passie ook weer een nieuwe impuls kreeg.

Afgelopen jaar een aantal nieuwe aanwinsten mogen toevoegen aan de collectie,
maar een witte wijzerplaat en een maanfase stonden nog op de wenslijst.
Onlangs een topic geopend met de vraag om advies, waarbij de keuze was teruggebracht naar een Longines Master collection moonphase of een Van der Klaauw Ariadne.

Nu had ik een Ariadne alleen nog maar op plaatjes gezien, maar nog nooit in het echt.
Prompt had ik laatste een klant in onze winkel met een Ariadne om de pols, en nadat ik deze mocht passen was de keuze gemaakt, alle alternatieven zouden in het niet vallen.

Ik had op C24 wel een paar uitvoeringen langs zien komen, maar net niet zoals ik ze graag zou zien.
Een uitvoering welke het meeste aansluit bij mijn wensen had ik gevonden hij “het juwelenhuis” in Tiel, maar bij navraag bleek deze al te zijn verkocht helaas.
Maar… ze vertelde dat ze een andere optie wist van iemand die deze een tijd gelden wilde aanbieden voor verkoop, maar uiteindelijk is dat toen om redenen niet doorgegaan.
Ze zou contact opnemen om te kijken of deze nog beschikbaar zou zijn, en dan foto’s doorsturen.

Nadat ik dagen (wat voelde als weken) geen reactie kreeg werd ik onrustig en ongeduldig.
Zou ik dan maar de hoop op een Ariadne laten varen en gewoon toch die Longines halen?
Gelukkig niet gedaan en vorige week zondagavond om 23:13 kreeg ik plots een whatsapp.
“Excuus voor de late app, maar hierbij de foto’s van de Ariadne die beschikbaar is” :open_mouth:
Blijkbaar had ze mijn honger naar dit model goed aangevoeld,
dus heeft ze ongeachte het late tijdstip direct de foto’s en het voorstel doorgestuurd :slight_smile:

Exact het model welke ik wilde en de uitvoering mooier dan allen die ik had gezien.
Hele mooie witte wijzerplaat met guilosché, geblauwde wijzers, einde (uien-)kroon, oude logo, omrande sub-dails, maanvorm (sikkel) voor datum aanduiding, originele croco-leren band, etc.

Ook het prijsvoorstel viel binnen de verwachting, dus in mijn hoofd was de koop al beslecht.
Echter bleek het horloge, welke uit 2005 bleek te komen, nog nooit onderhoud te hebben gehad.
Die maandag heb ik dan ook contact opgenomen met Van der Klaauw om dit voor te leggen en een kosten indicatie voor een service beurt te krijgen.
Met deze kosten een tegen voorstel gedaan om deze kosten te delen en de helft van het onderhoud van de vraagprijs af te houden. Volgens de bemiddelaar was de prijs al erg scherp en de verwachting was dat de verkoper hier waarschijnlijk iet mee akkoord zou gaan. Echter 2 dagen later een telefoontje dat de genoemde argumenten helder waren voor de verkoper en deze daarmee akkoord wilde gaan.

Nu alleen nog een datum prikken voor de overdracht, en de planning was om vrijdag avond in Tiel af te spreken. Omdat we gebonden zijn aan winkeltijden overdag, kan ik alleen 's avonds afspreken.
Kleine teleurstelling donderdag met de mededeling dat de verkoper helaas vrijdag avond geen mogelijkheid had om af te spreken. Gelukkig konden we snel een nieuwe dag afspreken en zondag ochtend werd de nieuwe dag voor het uitkomen van mijn droom.

En zo geschiedde, ondanks een evenement op zaterdag avond waardoor ik laat in de nacht thuis kwam, en met het ingaan van de zomertijd nĂłg een uur minder slaap kon nemen, zat ik zondag ochtend alleen in de auto om een klein uur te rijden voor de afspraak.

Man, wat bleek dit het waard. Geen foto doet recht aan de schoonheid van dit horloge.
Eenmaal in de handen nog meer verliefd dan daarvoor, en direct te kennen gegeven daadwerkelijk tot aankoop over te willen gaan. In het leuke gesprek met de verkopers (vader en zoon, waarbij de zoon ook horloge liefhebber is maar dit model te klassiek vind voor hem), bleek dat het horloge slechts eenmaal gedragen is, en verder al die jaren in de kluis gelegen heeft.
Er zitten een paar gebruikerssporen op de kast, maar deze zullen met de servicebeurt er uit gepolijst worden waardoor ook de kast als nieuw er uit zal zien.

Nu eerst een paar dagen genieten, en daarna gaat de Ariadne naar Friesland om hem 2 maanden te moeten missen. Daarna zal deze schoonheid vermoedelijk het meest gedragen worden uit mijn collectie.

Buiten na de aankoop op de parkeerplaats even snel een foto gemaakt.
Alleen de tijd had ik even snel gelijk gezet, verder moest alles nog gedaan worden.
Maar de datum, dag, maand en maanfase wilde ik rustig thuis aan tafel doen.

De rest van de dag met vrienden op pad geweest en de hele dag genoten van de zon en de moonphase :heart_eyes:

140 likes

Mooi horloge, geniet van je nieuwe aanwinst!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst veel draag plezier ervan

1 like

Prachtig horloge geniet ervan. Gezien jouw enthousiasme, welke zeer goed te merken is uit jouw verhaal, zal dat wel goed komen.

1 like

Mooi verhaal, en genieten maar van dit bijzondere horloge :+1:

1 like

Prachtig, veel draagplezier :+1:

1 like

Leuk man. Deze duiken nog maar zelden op hier. Geniet van je nieuwe horloge.

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst

1 like

Mooi man. Lekker dat het gelukt is :ok_hand:

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd.

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze NA!

Heel veel plezier ervan toegewenst.

1 like

Mooi! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Prachtig kunstwerk! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd en onwijs veel plezier van deze prachtige uitvoering van CvdK horloge!!!

1 like

Mijn beste,

Leuk om te lezen en vooral ook om te zien, hoe jou horlogepassie deze Ariadne bejubeld!!
Proficiat dan ook!!
Ik wens je er een “gezegende tijd” mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Prachtig, gefeliciteerd.

1 like

Heel bijzonder horloge :heart_eyes: Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd, wat een schitterend horloge!

1 like

Gefeliciteerd, prachtig horloge hoor :+1:

1 like

heel mooi verhaal over een heel mooi horloge. zou ik nooit meer wegdoen.

1 like