Na lang wikken en wegen toch maar besloten om voor de CW te gaan. Ik vindt lang niet alle modellen van CW mooi, maar dat geldt natuurlijk voor meerdere merken. Het moest er eentje uit de retro dive collectie of de Military collectie worden. Tijdens mijn zoektocht kon ik per toeval de C65 Trident uit de retro dive collectie overnemen van een kennis die hem had aangeschaft, maar deze te klein vond voor zijn stevige polsen. Dit was dus mijn kans en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben van de kwaliteit van dit merk.
Het verhoogde saffier glas geeft het horloge een aparte look. Heel handig is ook de manier waarop de stalen band snel los te maken is. Quick release zag ik tot nu toe alleen maar op leren bandjes. De glidelock extensie is ook mooi en makkelijk om het bandje net even wat makkelijker bij te stellen. Ik vertelde al eens eerder dat 39/40 mm mijn max is en deze is 41 mm, maar omdat hij maar 11,5 mm dik is draagt hij prettig om de pols.
Ja dat weerhield mij in de eerste instantie er ook van af. Maar door de platte kast draagt hij wel comfortabel en we praten maar over 2 mm in de breedte. Lug tot lug is maar 46 mm en dat is voor het draagcomfort wel beter.
Gefeliciteerd met deze niet allerdaagse verschijning. Ziet er goed uit.
In je omschrijving meld je een “glidelock” achtige sluiting. Ik ben reuze benieuwd naar deze. Temeer omdat er sowieso erg weinig van dit soort sluitingen standaard geleverd worden.