NA CWC G10 General Service Watch 2005

Daar is ‘ie dan, deze G10 van het Britse CWC. Ontworpen in de 80s naar specificaties van de MoD (Ministry of Defence, UK). Kek ding uit het geboortejaar van mijn zoon.

CWC verkocht 28 jaar lang jaarlijks 10.000 stuks met een piek van 22.000 in 1991. Vast vanwege de Golfoorlog en het conflict op de Falklandeilanden.

Eens zien of Finn hem wil en anders is het een leuke aanvulling op het assortiment.

Als liefhebber van militaire horloges mag een CWC echt niet ontbreken.

Specs:
ETA quartz
36mm zonder kroon
Bol acrylglaasje (krasje poets ik er vast nog wel uit)
Fixed spring bars (alleen NATO’s mogelijk)
Lug width 19mm (handig :wink:)
Luminova
Swiss Made

Verdict?

14 likes

Leuke CWC, veel horlogegenot toegewenst (samen met je zoon)!

1 like

Altijd goed.

Voor mezelf heb ik er een laten schieten die precies tussen de minutenindices tikte, maar ja die neiging heb ik met alle quartz wel.

1 like

Ik snap je. Deze is ook niet 100% zuiver op de indices, maar dit specifieke horloge is dan ook niet ontworpen om mooi te zijn.

Prachtig!! Super leuk horloge.

Groeten van zijn grote broer:

3 likes

Vind het ook heel leuke horloges. Ik heb er dan zelf ook één

Perlon staat m ook goed trouwens…:wink:

2 likes

Cool die Perlon ja. Welke is dit?

Ook de jouwe is heel mooi!

1 like

Je hebt de Eulit nodig. En dan de goeie. Ik stuur je de link even.

1 like

Mag je hier ook wel delen hoor :innocent:

1 like

https://www.trendart-24.de/Eulit-Perlon-Durchzugs-Uhrenarmband-Modell-Panama-grau-20-mm

De Panama wil je hebben. De Palma is net iets té qua dikte en structuur.

Beste prijs op het heule internet volgens mij.

Go go go!

1 like

Zeker n leuke Cabot! Niet iets te klein? Dat heeft mij altijd tegen gehouden :thinking:

Top! Thanks!

Welnee.

2 likes

Zeg, is dit jouw horloge of zo…? :sweat_smile:

1 like

Jij bent een soort horlogehemel voor mij. Ik breng mijn favoriete horloges jouw kant op en daar mogen ze dan liefdevol hun hele verdere horlogeleven wonen :joy: Die Skindiver lonkte wel weer hoor, afgelopen zaterdag. Allemachtig wat een mooi ding is dat toch.

3 likes

Shit nu iedereen aan de Perlon. Bedankt Ide. :smile:

1 like

Hans, vriend, bestel even een grijze 20mm Panama mee voor mijn Seiko Starlight :joy:

1 like

Kan het niet meteen vinden, maar hebben ze die ook in 19mm?

1 like

Will do :smile:
Oh ja: is 20mm wel zo verstandig met die 19mm lugs? Wordt dat proppen, of valt het mee?