NA CWC G10 Grote blij

In de periode 2003-2006 werkte ik als militair in Münster, waar ook meerdere Britse militairen werkten, en vele andere nationaliteiten. Mijn naaste collega was een Britse sergeant, welke een, in mijn ogen toen, een ‘kinderhorloge’ droeg. Hij vond het een klein, maar fijn horloge. Bleek dus een issued CWC G10 te zijn. Wist ik veel, nooit van gehoord en daarna nooit meer aandacht aan geschonken.
Tot ik begin dit jaar op dit vreselijke forum het bekende virus opliep, waar zo’n beetje iedereen hier last van heeft. Alleen de sterke geesten hier lopen het virus niet op. Beterschap gewenst aan allen.
En hier kwam ik dus weer dat ‘kinderhorloge’ tegen. Alleen ben ik, na het spoelen van mijn mond, deze G10 zeer gaan waarderen. Net als de hommages, re-issues etc. Ik kocht dus een nieuwe GS bij CWC. Een G10+, noem ik het maar, vanwege de betere specs vergeleken met de G10.
Wat een geschiedenis heeft dit horloge.
Alleen, als ik een gebruikte issued G10 tegenkwam op het www, dan was ik altijd huiverig om een kat in de zak te kopen, of er mankeerde wel iets aan, meestal maar kleine schades. Maar toch, niets trok mij over de streep.
Tot @anon53002072EV zijn twijfels uitsprak over zijn keuzes omtrent zijn toenmalige Hamilton KFM, die zijn pand moest verlaten, en zijn issued G10 die toen mocht blijven.
Aangezien ik de KFM na aanschaf maar zo’n 5-7 dagen heb gedragen, en daarmee kennelijk niet zo verknocht ben aan de KFM, pb’de ik Hans om een ruil te polsen. Zijn horloge en persoonlijkheid klopten gewoon.
We hebben er beide zeer lang over nagedacht, dus binnen een dag :rofl: waren we eruit en kwam de ruil tot stand, allebei blij, grote blij.

Vanmiddag draag ik dus de issued G10, met veel plezier:

Hier de 1989 G10(links) en de nieuwere GS(rechts) naast elkaar. CWC is behoorlijk trouw gebleven aan zijn roots:

De ruil in Lent was nog een gezellig samenzijn ook, Hans is echt een mega-liefhebber.
Waar ik met mensen in mijn omgeving max 45 seconden over horloges praat, ze snappen geen reet van dit virus, hebben Hans en ik een paar uur over horloges gesproken. De tijd vloog voorbij. Met bitterballen en drankjes.
Top Hans :+1:.

48 likes

gefeliciteerd!! altijd leuk om meer CWC horloges te zien!

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtstuk, de gun factor gezien jou verleden was zo ontzettend hoog dat deze ruil gewoon MOEST.

Geniet ervan kerel, dank voor de gezellige middag.
Volgende keer sjouw ik wat meer mee, ging helaas niet want onze afspraak was “spontaan” en dus tijdens het werken ineens besloten naar de bitterballen te gaan.

2 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Mooie ruil Paul. Erg ondergewaardeerd die G10’s

1 like

Mooi om het horloge met zo’n achtergrond te kopen! Geniet ervan in goede gezondheid! :tada:

1 like

Haha, herkenbaar! Hans is een goede kletskous en absoluut een liefhebber! :slight_smile:

Veel plezier met de CWC, hij is erg fraai!

2 likes

Gefeliciteerd en inderdaad altijd leuk om lekker over horloges te kletsen met een medeliefhebber! Geniet ervan!

1 like

Van harte :partying_face:

1 like

Leuk verhaal, passend horloge, gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Tof! Het is niet helemaal mijn horloge qua looks, maar het hele 'military issued’ verhaal / geschiedenis van de CWC G10 daar val ik wel als een blok voor… ik hou van horloges met een ‘verhaal’ en ‘pedigree’.

1 like

Een prachtige aanwinst en met Hans is het goed toeven.

1 like

Tof man!

1 like

Proficiat

1 like

Gefeliciteerd met de toffe NA! Geniet ervan!

1 like

Mooi man! Toffe aanwinst :+1:

1 like

Dat is een mooie ruil geweest met alleen maar winnaars! Geniet van deze prachtige CWC!

1 like

Mooie CWC! Ook hun fliegers zijn prima en issued. Proficiat.

1 like