NA - CWC Ti300 DIVER - nieuw forumlid

NA - CWC Ti300 DIVER

Hi allemaal, mijn eerste grote nieuwe bericht op dit forum.

Laat ik mijzelf eerst even voorstellen: ik ben Aurelius (alias) en ben al sinds mijn 12e liefhebber van horloges. Van dress watches tot divers, chronographs tot grande sonneries: ik hou simpelweg van horloges. In de toekomst zal ik zoveel mogelijk met jullie delen, maar vandaag begin ik met voor mij een heel speciaal horloge: de CWC Ti300 Diver.

De reden dat ik het horloge heb gekocht:

1. Introductie

• Merk en model: CWC Ti300 Titanium 5 Quartz Divers Watch
  • Aankoopreden: Op zoek naar een inspirerend horloge dat discipline en motivatie geeft bij elk kijkje op de klok.
  • Eerste indruk: Eerste titanium horloge, eerste military style, eerste CWC. Het is ongelooflijk licht en voor het eerst ervaar ik een bead blasted finish.

2. Specificaties

• Kastmateriaal: Grade 5 Titanium met beadblasted afwerking. De caseback is satijngepolijst, de rest volledig bead blasted.
  • Gewicht: 48 g (ongeveer 40% lichter dan de normale Royal Divers van CWC).
  • Diameter: 41,5 mm (45 mm inclusief kroon).
  • Lug-to-lug: 47 mm.
  • Bandaanzet: 20 mm.
  • Dikte case: 12,1 mm.
  • Glas: Saffierglas met AR-coating.
  • Bezel: Unidirectioneel, 120-klik mechanisme met aluminium insert uit 1992.
  • Luminescentie: X1-C3 Super-LumiNova op wijzers en indexen, inclusief lumepip.
  • Uurwerk: High-torque ETA F06.402 quartz.
  • Functie: Tijdsaanduiding.
  • Band: Admiralty gray NATO met titanium hardware (ringen en sluiting). Een vet detail!
  • Extra’s: Geschroefde caseback, individueel genummerd.
  • Waterbestendigheid: 300 m / 30 ATM.
  • Accu en looptijd: Renata 395, ca. 94 maanden.

3. Uiterlijk en afwerking

Dit horloge heeft geen enkel deel dat glanst; normaal geef ik de voorkeur aan een polished of brushed finish, dus dit is wel even wennen. De wijzerplaat is kleiner dan ik had verwacht, maar dat is zeker geen minpunt. De chapter ring aan de binnenkant valt echter erg op; ik had gewild dat deze iets minder breed was, zodat de wijzerplaat een fractie groter zou ogen voor een betere verhouding.

Verder heeft de wijzerplaat een strakke, cleane uitstraling en is deze volledig symmetrisch, met het logo op 12 uur en “Ti” op 6 uur. De kast is extreem netjes gemachineerd en afgewerkt: er is veel detail in dit horloge gestoken. Ook de vaste lugs hebben aan de binnenkant afgeronde hoeken in plaats van scherpe hoeken.

De 120-klik bezel voelt fantastisch aan, met een prettig geluid en een soepele draai. Ter vergelijking: mijn Tudor Black Bay 58 met een 60-klik bezel gebruik ik minder prettig. Mijn Rolex Submariner 124060 is wel iets vloeiender, maar ik kan niet klagen over de bezel van de CWC Ti300: hij klinkt niet alleen goed, hij is ook nog eens perfect uitgelijnd. Dat is niet het geval bij mijn Black Bay 58 of Submariner, terwijl die aanzienlijk duurder zijn.

Vandaag heb ik de CWC kort om mijn pols gehad in de stad. Ondanks zijn slanke dikte van 12,1 mm oogt hij wat hoger, omdat de bezel en het glas gelijk liggen en de NATO-band nog eens circa 2 mm extra hoogte toevoegt. Het horloge is zeer licht; met slechts 48 gram voelt het haast onwerkelijk aan. Al mijn andere horloges zijn van staal, dus dit verschil in gewicht valt extra op.

Ook de feel van de kast is wennen: wanneer ik met mijn vinger over de kast glijd, voelt het anders dan staal. Ik weet niet zeker of dit aan het titanium zelf ligt of aan de beadblasted finish, maar het voelt in ieder geval uniek.

4. Conclusie

Ik vind dit horloge werkelijk prachtig: de militaire invloeden, het materiaal, de precisie, de stijl, het comfort en de ‘tough look’ komen fantastisch samen. Ik hoop dan ook oprecht dat ik hier vele jaren plezier van zal hebben. Voor mij staat dit horloge symbool voor motivatie, discipline en moed—allemaal eigenschappen die ik nodig heb voor het volgende hoofdstuk in mijn leven.

Dank jullie wel voor het lezen van mijn eerste topic! Hieronder volgen verschillende foto’s van het horloge, speciaal voor jullie om 10 over 10 uur.

Foto’s:

Verpakking:

Horloge:

Titanium hardware:

Vooraanzicht:

Zij-aanzichten:

Caseback:

Lumeshot:

Wristshots:

Voorganger:

77 likes

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst.

2 likes

Welkom! Titanium is zo’n heerlijk materiaal. Grade 5 en de algehele afwerking van deze is zo te zien on par met veel duurdere horloges. Die Quartz is top en maakt hem erg bruikbaar, ik vind dit een hele goede, gave keuze. Zeker met jouw achtergrondverhaal. CNC is geliefd onder de échte toolwatch gebruikers.

Ik vind dit echt een héél mooi horloge. Herhaal ik mezelf? Gefeliciteerd, draag hem met plezier, dan maak je jezelf automatisch trots op wat je hebt én wat je doet. Kleine stapjes vergen de meeste discipline en brengen je verder dan grote sprongen. Omarm ze. :muscle:t3:

4 likes

Ook jij nogmaals gefeliciteerd met deze schitterende CWC titanium.
Jouw verslag kan ik niet overtreffen.
Stuur af en toe een plaatje en geniet van deze nieuwe aanwinst.

2 likes

Hartelijk welkom. Je horloge is oké!

2 likes

Welkom! En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

2 likes

Nogmaals, van harte gefeliciteerd met je aanwinst! Draag hem in goede gezondheid en met veel plezier!

2 likes

Welkom en gefeliciteerd met je toffe NA

2 likes

Wat een lekkere toolwatch, een ideale alleskunner! Draag hem met veel plezier :slight_smile:

2 likes

Heel gaaf. Titanium, Quartz, super toolish in specs en looks, heel mooi.

1 like

welkom

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Dank jullie wel allemaal voor de mooie woorden!!

Ik was even vergeten de prijs te benoemen:

999,17 GBP ex vat

Uiteindelijk inclusief importbelasting etc. heeft het horloge ca. 1450,- EUR gekost.

3 likes

Jij ook nogmaals van harte gefeliciteerd!! Geniet er maximaal van en we blijven foto’s delen met elkaar !! :smiley:

Welkom op HF en heb dit altijd een leuk merk en model gevonden. Vaak overwogen of ik het ook niet zou kopen. Maar dan kwam er toch weer wat anders. Anyway, veel plezier van je NA!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst. Heel gaaf. Veel plezier ermee.

1 like

Van harte. Mooie keuze. Cwc word weer iets meer populair de laatste maanden. Kan ik alleen maar blij van worden :smiley:

3 likes

Welkom!

Heel mooi horloge.
Goeie tip ook :wink:
Super :raised_hands:

1 like

Aijaijai :muscle: wat een gave toolwatch!
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier :ok_hand:

1 like