Ik ben zo opgetogen dat ik mijn nieuwe aanwinst met jullie wil delen.
Enkele jaren geleden heb ik mijn Meistersinger Granmatik ingeruild op een Meistersinger Unomatik. Jammer genoeg is de Unomatik nooit bij mij aangekomen
De teleurstelling was enorm! Gelukkig was het forumlid met wie ik heb geruild zéér hulpvaardig en heb ik het geld terug gekregen.
Op dat moment kwam er, eveneens op het HF, een Tag Heuer Carrera voorbij die ik niet kon laten schieten. Deze aangekocht en ik was weer gelukkig als een klein kind met Kerstmis…
Hoewel de Tag Heuer een topper en een favoriet blijft is het idee van een Meistersinger in de collectie nooit weggegaan.
Enkele maanden terug heb ik dan de knoop doorgehakt en begonnen met enkele horloges de deur uit te doen. Hierdoor kwam het beoogde budget om een Meistersinger aan te schaffen in zicht en kwam de volgende moeilijkheid… Welke Meistersinger wil ik hebben?
Bij de lokale juwelier een N°1 en Pangaea gaan passen.
De Pangaea is een prachtig horloge met een schitterende grijze wijzerplaat. Ook vind ik de ringen die de datum en dag aanduiden een leuke extra aan de wijzerplaat. Wat ik minder vind aan de Pangaea is het algemeen gevoel om de pols. Een kleine diameter (40mm), fijne lugs en de afgeronde kast doen mij het horloge er te fragiel aanvoelen… (Klinkt misschien vreemd maar ik heb nu eenmaal enkele vreemde hersenkronkels )
Dat gezegd heb ik de N°1 om de pols gedaan. Direct verdwijnt het gevoel van het fragiele horloge! De 43mm kast ligt comfortabel om de pols en voelt een beetje als thuiskomen… Het is alsof ik terug de Granmatik om heb. Enkel ligt deze nog beter om de pols. De witte wijzerplaat is rustig en mooi afgewerkt maar ik mis de speelsheid van de ringen in de Pangaea…
Gelukkig heeft Meisteringer aan mensen zoals ik gedacht met hun Perigraph… De kast als de N°1 en de speelsheid van de wijzerplaat van de Pangaea.
Lang heb ik niet moeten zoeken want er stond een Perigraph zoals ik hem wou op MP. Contact genomen met de verkoper en gisteren heeft mijn vrouw reeds het pakketje mogen aannemen.
Het bekende ‘boek’
Nog twee extra banden en de originele doornsluiting… Leuk!
Wat zou hierin zitten?!
Piep
Zo dit is hem dan. De Perigraph am1007 met grijze wijzerplaat, instant love
En natuurlijk nog een foto om de pols! Beter dan ik had verwacht… Zit als gegoten!
En nog even met de broers Mijn perfecte trio (dat zal wel voor even zo zijn
)
Zo dat was het dan. Bedankt voor het lezen!
MVG
Matthias