Het heeft welgeteld 41 dagen geduurd. 41 dagen om mijn belofte te verbreken.
Eind vorig jaar / begin dit jaar had ik een wenslijst voor heel 2022.
Op die lijst stonden 4 horloges:
-Vintage omega
-Gouden g-shock
-Een onopvallende OP
-Studio underd0g
Na ongeveer een maand en een paar weken had ik ze allemaal al gekocht…
Ik had voorgenomen om verder niks meer te kopen dit jaar.
Mijn voornemens hebben welgeteld 41 dagen geduurd.
Ik heb gisteren een mooie g-shock gekocht en zojuist een mooie Oris Aquis van een forumgenoot overgenomen.
Het specifieke model spookte al een tijdje in mijn hoofd, vorig jaar ook gepast, maar de knoop nooit doorgehakt. Twijfelde ook tussen de Hangang edition en de normale. Uiteindelijk geen van beide genomen, maar het zou een keer moeten komen.
Fast forward naar februari 2022. Een forumgenoot who shall not be named (die zal nu wel gek geworden) heeft een aantal oris modellen en het begon bij mij weer te kriebelen. Hij heeft ook een model dat ik wil. Ik heb dibbs en wacht rustig af tot hij het beu wordt. Ik ben zelf niet zo van het wachten en had een mooi plan bedacht. Ik ga twee horloges van de hand doen, om plek te maken voor 2 nieuwe horloges. En het is bijna mijn verjaardag, dus smoesjes genoeg.
Tijdens het wachten zag ik een Oris in het blauwe gedeelte. Na wat heen en weer berichten een deal gemaakt en net opgehaald. Gelukkig was Ad woonachtig tegenover waar ik werk. Het was ook nog eens mooi weer, dus lekker gewandeld en na een gezellig gesprek het horloge meegenomen. Mijn honger is nu wat gestild, maar die bicolour moet er ook nog bij. Ik doe verder geen uitspraken meer over het kopen en niet kopen van horloges. Dat worden beloftes die ik toch niet kan houden.
Plaat heeft wel iets bijzonders overigens. Het speelt mooi met lichtinval en gaat van zwart naar groen. Ben nu nog op kantoor, en kan niet echt foto’s maken met mensen om mij heen. Later meer foto’s.