Dag mede forum leden, vandaag dit geweldige klokje in ontvangst mogen nemen. Een jaren 50 damas met een landeron 48 uurwerk. Verder is mij ook weinig bekend over dit horloge dus alle informatie is welkom.
Coole aanwinst!
Mooie aanwinst! Heb je al gekeken bij de usual suspects: Mikrolisk?
Leuk!
Van marktplaats volgens mij, of niet? Ik heb ook met de verkoper gepraat; prachtig horloge.
Ik weet er verder niet heel veel van, ik vermoed jaren 50 en een landeron 148 of 248.
Mikrolisk?
Inderdaad, geweldige verkoper.
Er is iets
https://www.mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=Damas&searchMode=exact&searchWhere=trademark
Mijn beste,
Proficiat met deze fraaie vintage!!
Een gelouterd horloge met een knipoog terug in de tijd.
Orologio Signaturis Temporis
oh, ik vond hem vrij opdringerig. En hij verkocht ook een tissot redial; ik heb hem daar op aangesproken maar hij bleef er bij dat het een originele dial was.
Bij mij was hij wel geduldig en meegaand. Al heb ik er mijn bedenkingen over of de kast wel van goud is waarvan hij wel overtuigd is dat dat zo is. Wat denk jij?
De achterdeksel is van staal toch?
Dan is het een stalen kast, met gouden plating. Als het een gouden kast is zou er een 18k op de deksel staan.
Overigens is het niet zo’n probleem dat het geen volgouden kast is. Bij zulke chronografen heeft een volgouden kast vaak holle lugs; als je dan een keer ergens tegen aan loopt is je hele lug verbogen en dat kan je volgens mij niet of nauwelijks herstellen. Gold plating lijkt mij beter.
Het lijkt mij ook niet vervuld of gold plating. Want op de achterkant van de lug zit een redelijk kras en daar komt geen andere kleur of iets doorheen.
Dat komt vrijwel zeker omdat hij opnieuw verguld is. Ik zie aan de achterzijde de nodige sporen van corrosie waar overheen verguld is.
Oversized gouden kasten uit die periode zien er anders uit; daar zit eigenlijk altijd een messing ring in om de ruimte om het uurwerk op de vullen
Dat zou wel verklaren waarom de wijzerplaat redelijk wat patina heeft en de kast in nieuwstaat verkeerd.
Dat zou inderdaad nog wel eens een goede verklaring kunnen zijn. Aan de kast is ook wel duidelijk te zien dat deze opnieuw gepolijst is
Precies, goed gezien.
Maar ja of het nu verguld is van goud is of wat het ook mogen wezen veranderd voor mij niet dat is het een geweldig mooi horloge is