NA: Damasko DA45

Mooi dat je happy bent (had ook bijna niet anders verwacht :wink:)

Ja accuratesse is top…ook mijn DA46 loopt overdag om de pols exact gelijk en 's nachts wint ie een 4-tal seconden. Prima :ok_hand:

1 like

Go go, Damasko!

2 likes

Gefeliciteerd.
Ik moet bekennen nooit zoveel aandacht aan dit merk te hebben besteed, maat dit is toch wel een Heel Mooie Klok!
En nog nauwkeurig ook…

1 like

gefeliciteerd!!!

geniet ervan

1 like

Tnx mensen!

Ik vind de Damasko’s smerig gaaf. Onder welke categorie vallen deze eigenlijk? Sportieve dressfliegers?

3 likes

Ik lees het vaker. Toch staat de mijne veel langer te koop dan ik zelf had gedacht.

Hardcore toolwatches :grinning:

Damakso noemt het zelf een horloge met 3 wijzers en een bezel. :stuck_out_tongue:

1 like

Maar hoe noemt de wis deze? @SwedishChef ik denk dat ze aan de prijs zijn voor een vrij simpel ogend horloge. En de keuze is reuze voor die budgetten.

Een opkomende blog noemt het ā€œpilot/fieldā€.

[quote=ā€œZulu, post:30, topic:87467ā€]
ik denk dat ze aan de prijs zijn voor een vrij simpel ogend horloge. En de keuze is reuze voor die budgetten.[/quote]
Eens, daarmee zijn ze overigens niet duur, maar wel een ā€˜hoger budget’.

2 likes

Als je een enigszins onafhankelijke horlogemaker zoekt, dan is de keuze nog helemaal niet zo reuze vond ik zelf.
Damasko maakt (voor een groot gedeelte) z’n horloges zelf(kast, stalen band, sluitingen), heeft veel eigen ontwikkelingen en patenten, en wordt sowieso echt in Duitslands geassembleerd… De duurdere modellen zelf inclusief compleet eigen in-house uurwerk. Dat is toch redelijk uniek, zeker in deze prijsklasse.Veel andere westerse horlogemerken zijn onderdeel van b.v. swatch group of invicta. Is verder niets mis mee, maar vind dat net wat minder authentiek.

1 like

Ik denk dat @zulu puur kijkt naar het budget en wat je daarvan nog meer kan kopen. Voor sommige mensen lonkt een Seiko dan wel enorm natuurlijk…
*edit met een nuancerende knipoog :wink:

1 like

Dat is de charme van damasko, en begrijp daarom de prijzen ook wel. Als je puur naar budget kijkt zijn er vele alternatieven. Kun je zeker 10 Seiko 5jes van kopen :wink:

2 likes

Dat klopt, maar als je naar een gelijkwaardig alternatief wat betreft afwerking gaat, laten we zeggen Seiko Shogun, dan zijn die bijna even duur.
Maar sowieso heb je gelijk, de Seiko 5 serie is wat betreft prijs/kwaliteit fantastisch.

Aan de andere kant, ik heb een paar Vostoc’s, die kosten 52 euro NIEUW, en dat zijn prima automatische horloges met redelijk accurate uurwerken. En ze kunnen ook nog eens tegen een stootje, zijn waterdicht tot 200 meter en geven zelf aan dat een servicebeurt pas na 10 jaar nodig is. Zet er aan ander bandje op, en ze zien er ook prima uit.

Echt fraai. Ik hoop dat deze Damasko zijn degelijkheid bewijst.

1 like

Fraaie aanwinst , veel draagplezier gewenst .

die zag ik even niet aankomen! :eyes:

Simpel ogend is geen garantie voor een lage prijs natuurlijk, dat kan tussen de €8 en de 8 miljoen (ik roep echt maar wat, ik kan er een paar miljoen naast zitten).