NA. Damasko DS30

Ik was al een tijd aan het zoeken naar een “toolwatch”.
Verschillende modellen spraken mij aan maar uiteindelijk terecht gekomen bij Damasko.

Sinn 556i, Muhle Terrasport II, Archimede Outdoor, Oris Bigpilot, Fortis Aeromaster waren enkele modellen waar ik meer van wilde weten.
Vrij snel was het duidelijk dat het een Sinn of Damasko zou worden. Enkele forumleden heb ik een bericht gestuurd met alle pro’s en cons voor beide modellen en merken. Verschil qua kast, afwerking, uurwerk etc.

Uiteindelijk de bekende knoop doorgehakt en een keuze gemaakt. Op dat moment staat er een aankondiging dat er een grijze DS30 binnenkort uitgebracht gaat worden. Toch maar even navragen wanneer dit is. Waarschijnlijk juli. Juli werd augustus. Ik zat al weken naar de DS30 te kijken en uiteindelijk de trekker overgehaald.

6 augustus heb ik de “normale” DS30 besteld. 8 weken levertijd(ivm levertijden Eta uurwerken) en 2 extra weken ivm 1AR.

Dan komt het slechte nieuws dat er een inbraak is geweest en de daders met poederblussers alle sporen hebben proberen te wissen. Kortom levertijd onbekend en dit kan natuurlijk vertraging oplopen. Volkomen begrijpelijk. Echter vorige week al een bericht ontvangen dat mijn DS30 klaar is voor vertrek.(Erg prettige communicatie met de firma Damasko). Vandaag heb ik mijn DS30 binnen gekregen.

Wat een gaaf horloge. De maat, de afwerking, de kast, de band, de kroon, de wijzerplaat echt echt een gaaf horloge.

Excuus voor de niet al te beste foto’s.

Dat het een bandenslet is weten de meeste wel.

Nu maar sparen voor een DC80 :wink:

47 likes

Mooie aanwinst, zwart rubber staat 'm goed!

2 likes

Mooi zeg! Ik vind hem erg mooi naar voren komen op die donkergroene band!

1 like

Echt een mooie tool watch, gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Groen is idd erg gaaf. Wellicht nog op zoek naar een mooie donkergroen lederen band. Misschien een laten maken bij @Ko_

3 likes

Hele gave NA. Een echte toolwatch :ok_hand: geniet er van

1 like

Ik heb van horen zeggen dat Keau gaaf groenig canvas heeft wat hem prima staat. En een Hirsch Arne staat hem ook smerig goed. Just sayin’:grin:

1 like

Heeft u een linkje?

1 like

Dat is sjiek voor Ko

2 likes

Canvas van Ko

5 likes

Mooie aanwinst! Op die groene band :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd met de NA

1 like

Gefeliciteerd met je NA, stoere cleane look

1 like

Kudos voor de donkergroene rubberen band :+1:t3:

1 like

Erg mooi!

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Van harte met je nieuwe aanwinst, een echte banden swapper! :smile: :+1:

2 likes

Heerlijk ook, dat die op al die verschillende bandjes zo goed staat.
Hoe lang houdt de lume het vol?

Moet ik nog testen.