NA: Dan Henry 1962 (panda)

In principe koop ik geen quartz horloges meer, maar voor deze heb ik een uitzondering gemaakt, aangezien ik al best lang op zoek ben naar een mooie panda. In het verleden al eens een originele Omega Mitsukoshi dial + handset gekocht, maar het idee om vervolgens een Speedmaster Professional van zo’n 3-4k te kopen en vervolgens te modden met het risico dat de wijzers van de subdials zouden afbreken heeft mij van dat plan doen afzien. Mij vervolgens nog wel ingelezen over het merk en de oprichter Dan Henry en daarna tot aankoop overgegaan.

Ook nog de TAG Heuer Autavia Jack Heuer Limited Edition overwogen, maar voor zo’n bedrag en met het nieuwe in-house Heuer-02 uurwerk met column wheel en vertical clutch wil ik wel een display caseback.

Deze variant van Dan Henry is alsof Paul Newman en Nina Rindt samen een kind hebben gekregen. Met op de achterzijde een gravure van de Maserati Birdcage. Zeer geslaagd model in mijn ogen.

Specs:

39mm stainless steel 316L
13.5mm thickness
20mm lug width
45.9mm lug to lug
Screw-back case

Matte white with black sub dial, panda, 60-min chronograph, 24 hour indicator and LumiNova® lume

K1 mineral glass double domed with anti-reflective treatment

Seiko (Japan) caliber VK63 meca-quartz with smooth motion center chrono hand and instant reset

Depth 50 meters - 165 feet

Foto’s:

29 likes

Veel plezier met deze panda. Echt een gaaf horloge.

1 like

Mooi horloge! Van harte en veel draagplezier! :slight_smile: :+1:

1 like

Geslaagd model, mooie pouch ook :+1:

1 like

Netjes hoor. Ik vind hem erg mooi.

1 like

Mooie aanwinst👌

1 like

Zat te twijfelen tussen de blauwe en de witte

1 like

Mooi ding, gefeliciteerd! ik vind het een bijzonder fraai horloge en twijfel ook nog steeds maar ik heb al een OceanX SRS112 en een Orient Neo70 WV0041TX om nog een vergelijkbaar horloge te kopen gaat me iets te ver…

1 like

Ja zeker mooi horloge met een goede uitstraling

Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge!

1 like

Mooie panda. :panda_face: Veel plezier ermee!

1 like

Ik vind hem tof. Veel plezier ermee.

1 like