NA: Dan Henry 1963

Vanmiddag heb ik een nieuwe aanwinst opgehaald, overgenomen van @martv, een Dan Henry 1963 chronograaf.
Het is werkelijk een schitterend horloge, erg mooi afgewerkt en een zeer soepele band erop.

Het design van het horloge is geïnspireerd op de Breitling AVI 765 en de 165CE, wat duidelijk terug te zien is, maar het is absoluut geen schaamteloze kopie geworden. In mijn ogen is het een mooie homage aan deze vintage Breitling chronograven welke mede door de vintage-lume een geweldig vintage uiterlijk heeft, maar wel alle pro’s van een nieuw horloge heeft.
Het horloge is gelimiteerd op 1963 stuks, en is genummerd op de caseback. Op deze caseback staat ook een schitterende Lockheed Blackbird.

Het horloge komt in een plastic koker, met daarin een watch-roll van canvas met leer. Daarin zit dus het horloge aan de leren band, een mooie zwarte nato-strap en het garantiebewijsje. De banden kunnen overigens zeer snel gewisseld worden, deze zijn namelijk voorzien van een easy-click systeem. De band kan dus verwisseld worden zonder gebruik te hoeven maken van een tool hiervoor.

De bezel is bi-directional en draait met een klik op iedere 5 minuten. Dit aangezien de bezel is ontworpen als een soort GMT-schaal, en hoeft dus niet 60 of 120 clicks te hebben. De bezel draait erg soepel en voelt erg solide aan.

Al met al ben ik erg blij met mijn nieuwe aanwinst, en ik heb zo’n gevoel dat dit zeker een blijvertje is! :thumbsup:

En dan wat foto’s van deze schoonheid:

20 likes

Mooie klassieke chronograaf; veel plezier met de aanwinst!

1 like

Absoluut bang for buck, proficiat!

1 like

Heb er ook ééntje op weg, maak me gewoon wat zorgen over de grootte…
Zou ook een vlak saffier verkiezen denk ik…

1 like

Nee, plexi is hier juist heel mooi! Hij is wel fors, ook met de lug-to-lug van 50 mm.

Loopt de centrale chrono-wijzer inderdaad “smooth”…?

1 like

Ben benieuwd naar deze horloges.

Zie aardig wat mensen ze kopen en vervolgens ook weer redelijk wat die ze vrij snel in de verkoop doen.

Ziet er in ieder geval tof uit op de foto’s.

1 like

Ik denk dat 't tussen de oren gaat zitten dat er geen A-merk op de wp staat, en/of echt vintage is. Zo zou het bij mij gaan denk ik…

4 likes

Deze vind ik super mooi. Dan Henry maakt mooi spul. Gefeliciteerd @NickW

1 like

Gefeliciteerd!
Een goed afgewerkt horloge voor de prijs.
De lugs buigen mooi met de pols mee.
Er zit een quartz Miyota 6S20 in, prima uurwerk.
Mijn voorkeur gaat uit naar de versie met de brushed steel bezel.

Grt.

1 like

Hele mooie klok. Zelf ook nog getwijfeld, maar kan niet wennen aan de asymetrie door verschillende groottes van de subdials en daarmee de afstand ertussen.
Desalniettemin een gave uitstraling. Benieuwd naar je ervaringen!

1 like

Bedankt voor de reacties allemaal :smile: Ik vind het een echte topper en hij is zeker iedere cent waard.

@septentrio De grootte valt me reuze mee, ik heb aardig kleine polsen (ongeveer 16,5cm) maar vind hem zeker niet te groot. Vlak saffier zou het horloge overigens niet mooier maken in mijn ogen, het gebolde glaasje geeft het horloge namelijk iets meer een vintage uitstraling wat goed bij de rest van het design past.

@PeterLC de centrale secondewijzer loopt niet helemaal smooth als bij een mechanisch horloge, hij tikt toch nog wel duidelijk maar hij tikt ongeveer 3x per seconde dus loopt wel redelijk zwevend door.

@drex de versie met de brushed steel bezel vind ik ook schitterend op de foto’s. Ondanks dat het zo een klein verschil is, geeft dat het horloge een compleet andere uitstraling in mijn ogen. Daar waar deze nog een relatief nette uitstraling heeft, is de brushed steel variant nog meer een echte tool-watch.

Heel erg netjes, ja, ze maken mooie dingen in Hong Kong en de rest van China. Indien er een goede kwaliteitscontrole is, kun je daar écht mooie spullen vandaan halen voor uiterst redelijke prijzen!

1 like

Mooi, en mooi bandje ook, siert hem wel, :+1:

1 like

Mooi horloge, al een paar keer zien passeren op WUS, veel draagplezier toegewenst!

1 like

Had ook even getwijfeld er een te kopen na de tip over dit merk van @James_T_Kirk.
Misschien dat dit alsnog gebeurd :wink:.
Veel plezier met het horloge!

1 like