NA: Dan Henry 1964 Gran Turismo Chronograph - met eerbetoon aan James Bond’s Aston Martin DB5

Inleiding

Een kort NA topic dit keer, met niet al teveel tekst. Okee afgezien van de lange titel dan. Waarom? Een beetje lui maar dit horloge verdient alsnog een topic.

En met deze caseback hoort dit muziekje er natuurlijk bij.

Het horloge

Ooit wilde ik een panda, liefst reverse en met een witte buitenring. Meestal worden die te groot voor mijn pols en te duur. Tot ik deze 38mm tegenkwam.

Ik vind Dan Henry leuke horloges maken. Het is geen haute horlogerie en dat pretendeert het ook niet, maar maakt de horloges goed af en weet de goede vibe te pakken.

Deze 1964 is heeft een Seiko meca-quartz uurwerk. Quartz, batterijgedreven maar met een mechanical module voor de chronograaffunctie - aangedreven door diezelfde batterij.

Er zijn vijf wijzerplaatversies van, en dan allen met of zonder date en met twee of drie subdials. Ik heb de Evil (oftewel Reversed) Panda no date, tri-compax.

Op de bracelet:

Op leer:

Ik ben er erg blij mee!

Poll

Wat vind je mooier staan?

  • Leren band
  • Beads of rice bracelet

0 stemmers

Dank voor het kijken :+1:t2:

41 likes

Ik ben hélemaal niet van de leren banden op dit soort sportieve horloges, maar ûh … deze combi geeft me wel serieuze “die wil ik ook!” kriebels. Erg mooi op die bruine racing band. Lekker! :heart_eyes:

Veel draagplezier. :ok_hand:

3 likes

Dit blijft een heerlijk horloge :ok_hand: voor wat betreft de combi; lekker op de stalen band, of zwart leer. Evil Panda met bruin leer is wel heftig hoor :sweat_smile: maar enjoy buddy

1 like

nice one

1 like

Mooi zeg. Ik heb de Panda date gehad. Die vond ik op beads of rice heel erg aangenaam dragen. Normaal zou ik daarom bor zeggen, maar dit is wel een heel erg mooi leren bandje hierop.

1 like

Aan de sluiting te zien hoort dat leer er origineel bij ?
Die van mij (identieke klok) staat op metaal, nog nooit op leer gehad. Maar ik moet maar eens in oude verpakkingen gaan neuzen geloof ik :slight_smile:

(Ik stem voor leer dus)

1 like

Gaaf man. En zeker op leer. :+1:

1 like

Thank!! :grin:

Haha vind je? Ik totaal niet eigenlijk haha

Klopt ook inderdaad :ok_hand:t2:

Nee, er zat de bracelet bij en iets wat ik beter kan omschrijven als een band van dun zwart drinkkarton. Ik heb deze leren band van Watchgecko en de gesp overgezet :wink:

Erg leuk! Ideaal formaat. Ik mis hem wel eens op z’n tijd.

3 likes

Heb ook wel naar deze Dan Henry zitten kijken…

Nice :ok_hand:

1 like

Leuk ding.
Ik zou hem op een zwarte lederen (racing) band zetten!

2 likes

Mooi, helemaal op leer, al ben ik ook wel benieuwd hoe het staat op zwart leer.

1 like

Mooi, maar persoonlijk meen ik dat met zwart leer balans beter is. Geniet er in ieder geval van.

1 like

Ik vind die beads of rice band echt ongelooflijk lelijk. Die bruine band daarentegen is echt heel mooi. Staat hem goed!

2 likes

Ik moet zeggen dat…

Inderdaad ook goed staat :ok_hand:t2:

Heb alleen een zwarte velours liggen maar dat oogt saai.

4 likes

Leuk ding wel. Heb er ook al 100x naar gekeken.
Beads of rice is altijd goed, hier zou dat ook m’n voorkeur hebben.
Ko maakt ook mooie racing straps die heb ik op m’n Seiko gehad.
Beetje crappy foto :dizzy_face:

2 likes

Heel tof ding ja, vooral op het leren bandje :sunglasses:

1 like

Leuk horloge, dat van die mechanische chrono module wist ik niet.
Mooi dat dit zo betaalbaar is, sportief klassiek, ik hou d’r van.
Proficiat, geniet ervan!

1 like

werkelijk alweer een fantastisch horloge :ok_hand: :star_struck:
je hebt een zeer goede smaak :smiley:
geniet ervan :+1:

1 like

Gaaf op dat bruine leer. Mooie aanschaf, geniet ervan!

1 like