NA: Dan Henry 1964 GRan Turismo en bandje

De Dan Henry 1964 geb ik al een paar weken maar wachte ook nog op een mooier bandje. De originele band is bruin en daar houd ik niet zo van op een zilverkleurig horloge. Er zit ook nog een metalen band bij, die ga ik later probreren.
Dus bij Mancaveleather op Etsy een zwarte ralley besteld. Zo eentje die ook niet smaller wordt, ik vind dat comfortabeler dragen. Een ralley omdat het horloge nu eenmaal 'Gran Turismo" heet.
IK vind het een mooi horloge, zeker voor het geld. Wat ik niet zo begrijp is de 24 uurs wijzer op 3 uur. Daaraan kan je zien of het 's morgens of 's avonds is. Maar dat weet ik zo ook wel. Had daar liever een uren teller gehad.
Hoewel ik graag een datum op mijn horloges heb, heb ik hier toch gekozen voor de versie zonder datum. Ik vind de wijzerplaat dan veel mooier in balans. Ik vind de datum erg storend op de versie met datum.

27 likes

Leuk horloge zeg, geniet ervan!

Zeker netjes .

Geslaagde combi hoor :ok_hand:

Heb 'm ook; precies deze variant, mijn enige kwarts. :smile: Heb 'm zelfs om! Zit ook nog te denken aan een ander bandje, kan nog een hoop potentieel in zitten.

De urenteller was mooier geweest - maar die zal Seiko dan waarschijnlijk niet maken in deze dial-layout. Yep, Seiko-VK63 uurwerkje.

Veel plezier er mee! :+1:

Heb je al gezien dat de chrono-teller 5 stappen per seconde neemt (a la 18000 VpH) en mechanisch terugspringt? Echt top.

O ja - die metalen band is prima, maar mist een fijn-afstelling. Ik krijg 'm zelf net niet top afgesteld. Kwaliteit is erg goed voor het geld.

Mooie aanwinst!

Ik vind de datum ook altijd erg storend op de versie zonder datum.

1 like

Leuk ding, veel horloge voor het geld; heb zelf de 1939:

Veel plezier met de aanwinst!

3 likes

Voor het geld écht een tof horloge met mooie wijzerplaat!
Ik had denk ik wel een tapered bandje gekozen denk ik! :smiley:

Zonder datum vind ik ook mooier!
Veel plezier ermee!

1 like

Die Dan Henry’s zijn gewoon leuk en bang for buck!

Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met deze NA, geniet er van :+1:

1 like

Gefeliciteerd, super prijs/kwaliteit en gewoon erg mooi!

2 likes

Mooie aanwinst :+1: zeker een mooie combi met de ralley band !

1 like

Zeer mooi! De wijzerplaat is inderdaad prachtig in balans en begrijp de keuze om de datum achterwege te laten heel goed.

De band past er goed bij, niet geheel mijn smaak, maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk.

Geniet van je aanwinst en draag hem met trots.

1 like

Mooie combi met dat rally bandje, ik draag mijn 1964 bijna non-stop op staal.

1 like

Mooie horloges voor een nette prijs

1 like

Mooi!

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.