NA Dan Henry 1970

nou, al vaak gekeken naar de 1970, en toen ik een nieuwe - in de stickers - voorbij zag komen op Ebay eigenlijk meteen de trekker overgehaald en een redelijk OK deal kunnen maken inclusief verzending vanuit de UK. Ik wist dat ze uitverkocht waren, en per Juni nieuw geleverd. Dus is misschien een van de eerste van de nieuwe poroductie. Vandaag ontvangen, en ik kan niet anders zeggen dan dat die mooi in elkaar zit.

Echt mooi horloge, voelt solide, oogt lekker stoer en wordt ook mooi afgeleverd. In een canvas + leer travelbag, opgerold in een zwart kunststof blik, in een Kartonnen omdoos. Ben er blij mee!

Betreft het nieuwe model in 40mm

Ik bedacht me net: ik heb nog een nieuwe band liggen van de HFLE2017 (zwart leren ralley met oranje stiksel) die past natuurlijk prachtig mooi erbij (al blijft rubber logischer op een duiker :-))

IMG_3434 (1)

19 likes

Mooi model! Je geeft aan dat je hem op ebay hebt gekocht. Ik zie dat ze wel leverbaar zijn op de website. Heb je toch wel een goede deal gekregen onder webshopprijs?

Mooie compressor!

Hoe vind jij de rubber band?

Ik heb ongeveer hetzelfde betaald - inclusief verzending. Volgens mij kun je ze op de webshop wel al bestellen, maar weet niet zeker of je dan alsnog op een wachtlijst komt. Maar goed… ik ben niet echt een flipper, en wat ik koop hou ik meestal (op een enkele uitzondering na). Dus dezelfde prijs en NU om de pols vind ik prima.

1 like

Mooie aanwinst ,veel draagplezier gewenst.

prima rubberen band. Tikkie stug, maar (dus) wel solide. Ik heb nog een paar rubberen banden liggen die wel andere kleur hebben, maar vermoed dat deze zwarte wel blijft zitten. HEEL misschien af en toe wisselen met die zwarte leren van de HFLE17 (met de oranje stiksels). Maar ik denk dat ik tevreden ga zijn met standaard zwarte rubber.

Een hele coole aanwinst. Dan Henry maakt gewoon hele toffe horloges :ok_hand: geniet er van

ja, ga er zeker van genieten. Ik vind de looks van veel Dan Henry’s zeer OK, maar deze 1970 is altijd wel blijven hangen. Zoals gezegd, het voelt allemaal goed gemaakt, voelt solide. Ook de draaikroon en het hack-en-winding Seiko uurwerk voelt gewoon goed aan.
Van mij had de kroon voor de binnenbezel een IETSJE meer weerstand mogen hebben. Draait soepel en mooi rond, maar had ietsje stroever gemogen van mij.
Maar echt, al met al… kan er bijna niet vanaf blijven :-).

Ik werd een beetje nieuwsgierig naar die ‘compressor-kast looks’. Ik ben me hier in een oud draadje gaan verdiepen wat een compressor nou precies inhoudt. Vervolgens nog eens gekeken of Dan Henry er iets van zegt. En op de website zie ik staan:

Who hasn’t dreamed of a hardcore diving watch? Wish granted with this automatic diver watch, boasting the ingenious super compressor principle that proved revolutionary when released. While it also looks great on firm grounds, this wristwatch was made to live underwater and its appearance is a constant reminder of its abilities. - DH

Dan zou je toch gaan denken dat het een heuse compressorkast is, en niet alleen de ‘looks’?