NA dan toch geen Tudor Black Bay

Dag allen,

Ik was al een tijdje op zoek naar een dagelijks horloge met mooie blauwe wijzerplaat op metalen bracelet. Al snel kwam ik bij de Tudor Black Bay 58, vaak gepast en bekeken, maar beslist om niet tot aankoop over te gaan. Toch bleef iets in mij denken dat de Black Bay het volgend horloge in mijn collectie ging zijn.

In tussentijd verder speuren en zoeken naar andere opties. Heb nog opties bekeken van Omega, Formex, …
Tot ik een tijdje geleden in Parijs was. Hier heb ik kennis kunnen maken met de Edox Skydiver 38. Even gepast en bekeken, nog een praatje gemaakt met de verkoper over het merk, allemaal heel interessant. Ik was verkocht aan het model en de uitvoering, maar uiteindelijk niet gekocht. Geen probleem voor de verkoper, hij gaf me toch 2 stickers, een tasje, een catalogus en een Edox petje mee.

Eenmaal terug in België, toch spijt dat ik het horloge niet gekocht had. Hier bij een lokale juwelier langs geweest, die ook verkoper van het merk is, om te kijken of ze het model hadden. Dit was niet het geval, maar ze konden het horloge vrijblijvend bestellen. Dit dan toch gedaan en een paar dagen later kreeg ik een telefoontje dat ze het model binnen hebben gekregen. Even daarna langs gegaan en het horloge gekocht.

Voor mij de perfecte balans tussen stijl en functionaliteit.
De diepblauwe wijzerplaat komt prachtig tot leven onder het licht, met een rijke, bijna oceaanachtige glans. Het contrast tussen de polijste randen van de kast en de matte afwerking van de wijzerplaat creëert een verfijnde uitstraling.
De combinatie van de blauwe keramische bezel en de witte markers zorgen voor optimale leesbaarheid. Deze prachtige uitstraling wordt gecombineerd met een comfortabele bracelet.
Had zelf eerst gedacht dat de polijste mid-links niks voor mij zouden zijn, want dit haalt toch de ‘tool-watch’ look weg, maar vind het uiteindelijk wel mooi passen bij elkaar.
Misschien dat ik deze in de toekomt toch laat brushen moesten er te veel krassen op komen.

Waarom de Edox Skydiver en niet de Tudor Black Bay 58? ( Dit is puur persoonlijke smaak. )

De pluspunten van de Edox:

• een mooiere bezel, keramisch vs aluminium van de Tudor.
  • comfortabelere bracelet.
  • een datum aanduiding, vind ik voor een dagelijks horloge een must.
  • de maat, vind dat deze mooier rond mijn pols past.
  • iets goedkoper, maar dit was niet bepaald doorslaggevend.

Maar de Edox heeft ook wat minpunten:

• minder powerreserve, 38h vs 70h van de Tudor.
  • geen micro-adjust in de butterfly clasp, enkel 2 diver extensions, bij de Tudor heb je deze wel in de clasp.
    Al bij al geen grote afknappers voor mij.

Ga de Edox met veel genot dragen, het idee om een Tudor aan te schaffen is er voorlopig niet meer. Het blijft natuurlijk een hobby, dus de kans dat er ooit een Black Bay 58 komt is redelijk groot, maar er zijn nog wel andere horloges die op mijn lijstje staan dus we zien tegen dan wel wat het gaat worden haha.
Voor nu, zeer tevreden met mijn collectie.
Bedankt voor het lezen, nog een fijne dag!

Nu volgen wat foto’s van de Skydiver!

131 likes

Weloverwogen keuze en leuke zoektocht zo te lezen. Gefeliciteerd met je mooie blauwe NA

3 likes

Zeer mooi proficiat!

3 likes

Gefeliciteerd!

3 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier

3 likes

Gefeliciteerd! Prachtig horloge en weloverwogen keuze maar

Dan was de BB natuurlijk nooit een optie voor je geweest.

8 likes

Met datum kom je uit bij de Pro of de nieuwe gmt

9 likes

Prachtige aanwinst! Veel draagplezier :+1: Mooi te zien dat de keuze is gevallen op een horloge dat het gros voorbij loopt.

3 likes

Leuk horloge, gefeliciteerd :+1:.

1 like

Van harte proficiat met deze mooie NA.

Al eens een carrière overwogen in de marketing als copywriter?
:sweat_smile:

7 likes

Fris horloge! En een weloverwogen keuze zo te lezen. Veel draagplezier gewenst!

2 likes

Gefeliciteerd

1 like

Weet het, heb deze ook bekeken, maar de kleuren combinatie vind ik niks😅

1 like

Over het tactiele verschil kan ik niets zeggen, maar op foto vind ik ‘m niet onderdoen voor de tudor!

1 like

Kijk, dit zijn leuke posts.
Leuk horloge welke je niet vaak tegenkomt uit (voor mij) onverwachtse hoek.
Veel plezier ermee!

3 likes

Dank voor delen. Geniet er van!

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Skydiver en veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :pray::hugs:

1 like

Mooi en geniet!
Over het “gebrek” aan powerreserve hoef je je echt niet druk te maken, zeker als je ‘m vaak draagt :partying_face:!

1 like

Gefeliciteerd met dexe mooie aanwinst.

1 like