NA: Dan toch overstag? Is een speedy dan niet saai? [3572.50 Omega Speedy]

Kheb er het factuurtje van Tollet bij. Naar mijn inziens totaal zijn geld niet waard die oude rammelband maar OK.

Ja, hij is natuurlijk wat doorleefd en dat geeft een horloge een zekere charme. Maar voor de rest blijft 't voor mij een saaie Speedmaster. Veel mensen hier worden er vreselijk opgewonden van. Ik nog steeds niet (ja, in het echt gezien, omgehad; geen verschil). :wink:
Jij bent er blij mee. Daar gaat het om. Gefeliciteerd!

Ik snap je mening volledig hoor. Was exact hetzelfde. Geen idee wat de klik met deze is.

1 like

Prachtig horloge, veel draag- en kijkplezier!

Alleen al vanwege de heritage kan een speedy nooit saai zijn, IMHO. mooi hoor! veel plezier ermee!

Ik heb dat ook hoor, en ik ben een sucker voor horloges met een verhaal, maar de Speedy Pro doet me gewoon heel weinig, ook als ik hem om de pols heb, al moet ik zeggen dat ik deze versie met zichtbodem wel een van de fraaiste vind. Maaar goed, niks mis mee toch?

Veel draagplezier @GhentWatch!

Hij is mooi Cody, maar als vintage liefhebber/Speedmaster-scepticus had je toch echt een stepped dial moeten proberen

1 like

Mooie aanwinst!

Ik ben een noob op het gebied van speedmasters, maar wat is er niet stepped aan deze dial?

Ik snap niet hoe dat een speedy ‘saai’ gevonden kan worden door een zichzelf respecterend horloge liefhebber. Niet mooi vind OK, maar saai?? ;-).

Er moet toch enige waardering uitgaan naar unieke asymmetrische kast met zijn vloeiende lijnen, hoe de lugs overgaan op de band bijvoorbeeld en het onderkoelde uiterlijk van de wijzerplaat.

Ik ben nog geen chrono tegengekomen die aan de Speedy kan tippen in dat opzicht (in zijn prijsklasse dan wel te verstaan).

groet,
Niels

Step dial:

Non-step dial:

Step dial is er volgens mij niet meer sinds 1974.

1 like

Dan ben je wel aardig wat meer geld kwijt.

Ik kon deze twee jaar geleden anders nauwelijks kwijt voor 1700 :smile:

Nou, heb je hem nog? :wink:

Was het maar waar

1 like

Volgens mij is een stepped dial niet per definitie duurder?

Ik heb een 861 uit 1970 met stepped dial een jaar geleden gekocht ongeveer en die was nou niet bepaald duurder dan een non stepped dial

Verschillende liefhebbers. Geen notoir prijsverschil imho.

Misschien nog eens een Alaska speedy. En een pre-pro.

De prijzen voor goede vintage exemplaren zijn redelijk gestegen het afgelopen jaar, een gebruikt modern exemplaar heb je voor minder geld.

Thanks voor de info. Ik heb me er sinds m’n aankoop niet meer zo in verdiept, maar ik ben blij dat te horen :smile:

Dit is de rakker

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/0/c/0cdf7f462f2afa592ab2937769ec24715da6df94.JPG

1 like

Prachtige speedy trouwens!