NA: Dan toch overstag? Is een speedy dan niet saai? [3572.50 Omega Speedy]

Zoals enkelen weten (vooral binnen het vintage deel :wink: ) heb ik een wat afwijkende smaak tegenover de ‘klassieke WIS’ keuzes.

Speedmasters (pre-pro’s en enkele LEs) buiten beschouwing gelaten vond ik maar saaie horloges. Hetzelfde voor Subs.

Enkele dagen geleden een ietwat slecht beschreven advertentie gezien op 2dehands (Omega Speedmaster als titel).

In het zoekertje; 3572.50 , 1985, patine.

Een bod gedaan en na telefonisch contact akkoord gegaan om hem vanmiddag op te halen (in de lobby van een van de chiqueste hotels van het land dat terzijde).

Bij aankomst werd het een en ander duidelijk. Het betreft een vrij zeldzame speedy. En naar mijn inziens de perfecte balans tussen vintage flair en moderne techniek.

Een van de laatste tritium dials, 3572.50. Hesalite vanvoor, Saphire displayback vanachter met de gedecoreerde 1863 vanbinnen. En op een 1171 bracelet die nieuw bij Omega is besteld voor (500!EU) Uiteraard niet 1985 maar 1995 (Mijn geboortejaar!!)

Wat meer kon ik willen? Afgetikt (een koopje naar mijn inziens, en een zeer faire verkoper aangezien hij een bod had gekregen enkele uren voor onze afspraak van enkele honderd euro meer).

Fototje (de patine is veel dieper IRL):

En eentje van het internet geplukt

21 likes

Mooi verhaal, mooie combi :+1:

Geen verkeerde keuze! Geniet ervan.

Mooie aanwinst en de krasjes op het glas getuigen van een mooi leven, niets aan poetsen wat mij betreft en laten as is. Je mag imo zien dat hij gedragen is.

Mooi! Tof verhaal ook! Zeker niet saai :wink:

Mooie aanwinst!

Mooi exemplaar! Ik neig langzaam ook naar een Speedy pro, maar ben altijd weer bang dat het wel heel erg op m’n IWC Fliegerchrono lijkt…

Wel saai hoor :stuck_out_tongue_winking_eye:
Zonder gekheid, ziet er goed uit, gefeliciteerd.

Nice👍

Mijn beste,

Een mooi verhaal, prachtige foto’s, een fantastische horloge en een trotse eigenaar.:+1:
Ik wens je er vele aangename momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Proficiat, zalig uurwerk ook om urenlang naar te kijken!

Dank heren!

Deze is een blijvertje denk ik.

1 like

Proficiat, prachtig icoon!

Eens, prachtige klok!

Ook nog tritium wijzers of toch luminova?

Tritium volledig.

1 like

Heel erg mooi!

Ik blijf het een druk aangezicht hebben die speedy, maar des al niet te min, van harte met je klokkie, leuk verhaal btw.

Gaaf hoor! Dan zijn de prijzen van een 1171 wel gestegen. In 2008 kocht ik ze voor 30 euro excl btw. Endlinks waren 6 euro voor een setje.

Pracht klok.

Mooie aanwinst, gefeliciteerd en veel plezier ermee!