NA Datejust

Alhoewel ik niet opzoek was naar een Rolex liep ik 30 december op weg naar een vriendin langs de etalage van Manbodh op het Noordeinde te Den Haag. Ik werd gegrepen door een Datejust met sneeuwwitte wijzerplaat. Ik denk dat ik wel 10 minuten voor de etalage heb staan staren, en ook de rest van de dag liet dit prachtige horloge mij niet meer los.

Na wat plaatjes op zijn website bekeken te hebben, en YouTube afgestruind te hebben over meer informatie over de 16234 besloot ik de volgende dag terug te gaan en het horloge te passen.

Ik droeg mijn Omega Pie Pan en verbaasde me erover dat de wijzerplaten even groot waren.

Ik heb de 34mm Pie Pan altijd als een klein horloge ervaren, wat overigens perfect is voor dat model.
De 36mm Datejust heb ik nooit als een klein horloge ervaren als ik ‘m bij iemand anders om de pols zag, en ook niet toen ik ‘m in de etalage bewonderde. In de hand leek de Datejust vrij klein, maar om de pols verdween dit gevoel en was hij echt perfect!

Ik besloot er nog even over na te denken maar heb ‘s avonds op 1 januari de knoop doorgehakt en ben de volgende ochtend direct naar Manbodh gegaan. Na ook nog even twee 50’er jaren, en een 90’er jaren Datejust met zwarte wijzerplaat gepast te hebben heb ik deze prachtige 16234 uit 2005 gekocht. Ik ben werkelijk superblij met dit prachtige horloge in uitmuntende staat! :smiling_face_with_three_hearts:

Als ik de Datejust vergelijk met m’n 35mm Omega 168.024 dan is de wijzerplaat even groot, 28/29mm. De Datejust is op de lunette gemeten 35mm en de kast is 36mm. De lug width is 20mm, en van de Omega 18mm. Ook is de Rolex iets dikker. Dit alles maakt de de Datejust iets substantiëler.

Ik blijk een voorkeur te hebben voor horloges van ongeveer 33 tot 36mm met witte, of in ieder geval lichte wijzerplaat.

Nu moet ik het rest van het jaar maar weer even rustig aan doen :upside_down_face:, en genieten van de pracht die ik heb.

Ik besef dat ik een bevoorrecht mens ben, ik ben heel dankbaar dat ik met deze luxe kan veroorloven :smiling_face:. Ik moet zeggen dat deze prachtige horloges enorm bijdragen aan mijn geluksgevoel! :smiley::dizzy::clinking_glasses:

Ik wens iedereen alle geluk en gezondheid in 2026!

193 likes

Heel mooi :star_struck:. Gefeliciteerd met de NA

1 like

Prachtig, Simon! :ok_hand: Wat een schitterende collectie vormt zich op deze manier. Veel draagplezier!

1 like

Prachtige Rolex! De maat is prima. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi begin van het nieuwe jaar, gefeliciteerd en veel draagplezier met de NA!

1 like

Een heel gaaf horloge.

Geniet er van!

1 like

Heel erg mooi! Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Prachtig :heart_eyes:
Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Allereerst de beste wensen voor 2026.
Gefeliciteerd met je NA, leuk dat je er zo tegenaan bent gelopen en lekker snel gehandeld.

Geniet van je mooie aanwinst en wat een mooie collectie heb je.

1 like

Gefeliciteerd, mooie sneeuwwitte wijzerplaat, veel plezier ermee :snowflake:

1 like

Geweldig! Evenals die 168.024 trouwens :grin:
Proficiat

1 like

Proficiat met je nieuwe Rolex, een fantastisch mooi horloge.
Zelf vind ik de 36 mooier dan de grotere, vind de verhoudingen beter.
Veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Leuk verhaal om te lezen! Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst! En wat je zelf ook zegt count your blessings, geniet van de kleine dingen in het leven

1 like

Lekker bezig!
Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst :raised_hands:

1 like

mooie NA! Geniet ervan!

Ook een prachtige collectie overigens.

1 like

Goed begin van het nieuwe jaar. Proficiat

1 like

Prachtige NA en mooi beschreven waarom het deze moest worden. Soms klikt het gewoon!

1 like

mooie NA :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Een fraaie aanwinst.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like