Vandaag weer een nieuwe aanwinst binnen gehad. Een Datzward… Een wat?! Ja het lijkt wel op een oud Amerikaans automerk of iets dergelijk. Ik heb geen flauw idee wat voor merk dit is. Dus info is welkom!
Gekocht bij het zien van vage foto’s en de tekst die op het horloge stond. Lijstje was:
Stainless steel
17 rubis
Swiss made
10 ATM
Dat leek me heel redelijk… Dus ik hem hem gekocht voor een naar mijn mening schappelijke prijs.
Bij binnenkomst een mooie verrassing.
Prachtige blauwe sunburst subdials en een mooie gravering op de achterkant en ook nog eens een schroefkroon.
Geen datum op de wijzerplaat maar wel een telemeter schaal en een tachymeter.
Hij is vers van de pers dus ik heb hem nog niet open gehad.
Leuk horloge, verdwenen merk van voor de quartz revolutie, zijn tientallen merken geweest die met behulp van een standaarduurwerk, vaak Valjoux (benieuwd of hier een Valjoux 7733 of wellicht toch een Landeron in zit, foto’s graag!) een standaardkast (rvs als ik het zo inschat) en een standaardwijzerplaat met het eigen merkje erop horloges samenstelden.
Leuke aanwinst, geniet ervan!
Een sticky ball, of als je die niet hebt een prop duck tape.
Ik zou er niet met metalen gereedschap op aan de gang gaan, tenzij je een passende 12-kantige sleutel hebt.
Je ziet maar al te vaak dat dit soort mooie deksels vernaggeld wordt doordat iemand er met een jaxa tang op aan de gang gaat.